mirosdecafea

Just another WordPress.com site

Ernesto Sabato

Leave a comment


Sabato este unul din scriitorii mei favoriti, adica genul de autor pe care-l citesc fara efort, chiar si atunci cand nu am nici o dispozitie pentru lectura – ma refer in special la “Inainte de Tacere”. Rezonez uimitor de usor cu scriitura sa, in ciuda faptului ca, mental, relizez ca, in anumite privinte, se inseala. Ma rog, eu sunt crestin, el nu a fost…. Cred ca Sabato gandeste asa cum as fi facut-o eu in absenta crestinismului.

“Cand dragostea este deja nerostita, iar vechile rani raman fara alinare, descoperim ultima singuratate: aceea a indragostitului fara iubita, a copiilor fara parinti, a tatalui fara copii.”

“Pe masura ce ne apropiem de moarte, ne inclinam spre pamant. Dar nu spre pamant, in general, ci sprea acea bucatica infima, dar atat de iubita, bucatica atat de draga unde s-a petrecut copilaria noastra.”

“In singuratatea iremediabila a acestei dimineti, ascult Brahms si intotdeauna in trompetele lui melancolice intrezaresc voalat, dar cert, pragurile Absolutului.”

“…am scris ca sa rezist existentei ce mi se oferea”

“…nu exista un conservatorism mai periculos decat cel al revolutionarilor la putere.”

“Un spirit religios nu e neaparat cineva care crede in Dumnezeu, ci cineva care traieste preocupat si framantat de aceasta problema. Un ateu autentic trebuie sa fie ateu pur si simplu; daca e ateu intr-un mod energic si chiar violent, el este deja un spirit religios.”

Leave a Reply

