mirosdecafea

Just another WordPress.com site

Epistola lui Mateas catre tătă lumea

Leave a comment


Razboiul bapti-penti cu incepere de la Iosif Ton & Strajeri si terminare nimeni nu stie unde si cand, ia forme din ce in ce mai interesante, cel putin prin prisma armelor folosite. Vocea taberei care se ocupa sistematic de jupuirea de viu a lui Ton este, indiscutabil, Marius Cruceru. In timp ce nu ma indoiesc de inteligenta si competentele teologico-lingvistice ale lui Marius, ma bantuie tot mai des indoieli care privesc moralitatea intentiilor sale si mai ales a metodelor pe care le foloseste. Nu ca ar interesa pe cineva, neaparat dar….daca tot isi da toata lumea cu parerea, de ce sa n-o fac si eu, nu?

Intre teologie de-an vaslea si pluta fara vasle, consecinta este dusul cu pluta sau ganditul intr-o dunga (probabil una rosie, pe buletin).

Ne iubim teribil (in sensul englezesc al termenului: “terrible”). Noroc cu pozele de avatar de pe bloguri unde am ranjit la comanda; a…alea au fost facute inainte de declansarea ostilitatilor. Probabil ca au nevoie de un “update”. Sau mai bine nu…

Se scriu scrisori care se deschid tuturor: intreaga lume devine destinatarul si afla in felul acesta ce ai in cap. Uneori nu afla nimic….

Cruceru pune cruce unui biet ciobanas de Bihor care a scris o “epistolie” de vreo 12 pagini, unde acesta isi exprima indignarile, agramatismele si incompetentele, adica-l face vizibil pe propriul blog si-l pune astfel sa se faca de ras.

Aflu cu ocazia asta ca penticostalii sunt ai dracului, carismaticii sunt cei mai ai dracului si baptistii sunt, prin definitie, “good guys”.  Emanuel Contac se apuca cu seriozitate sa pipaie textul cu lupa omului serios si cu peretii camerei tapetati cu carti. Duel pe cat de inegal, pe atat de inutil, exemplificat, cred eu, de versurile eminesciene: “ce a scos din voi apusul, cand nimic nu e de scos?”, rolul apusului fiind jucat, in acest caz, de Universitatea Emanuel pe care pastorul Mateas a absolvit-o in secolul trecut.

“Inegala lupta”, spune Marius Cruceru  cu mai putin siguranta in glas, realizand probabil ca ideea referirii la sus-numita scrisoare,  n-a fost prea stralucita si asocierea dintre incompetenta  isterica si plutonul de executie al lui Iosif Ton face ca baterea obrazului si indemnul la “rusinica” sa capete tot mai mult contur si indreptatire la fel cum baterea laptelui da smantana si scarpinarea nasului – sange.

Dar cine-a provocat toata tevatura asta, pana la urma? Cine s-a trezit cu fata la cearceaf si s-a apucat sa se produca blogosferic, prin generozitatea aceluias Marius C.?

Acuma hai sa clarificam ceva:  toti ne pricepem la putine lucruri, suntem mediocrii in altele si submediocrii in cele mai multe. Un om modest, care pastoreste o biserica de tara si lucreaza ca zidar ca sa-si intretina familia, este vrednic de tot respectul de pe lume. Problema apare atunci cand omul acesta se vrea ascultat, se transforma intr-o “voce” si paseste in spatiul public, impartind palme si suturi in stanga si-n dreapta.

Eu am zis de epistola lui Mateas ca e submediocra, dupa orice standard.

Stilul e de-an vaslea, argumentatia chioara ca o baba cu cataracta in faza terminala si duritatea “de diamant” cu imprumut de la D.Chiu, se transforma in pipi facut impotriva vantului. Cu asemenea aparatori, baptistii cesationisti nu mai au nevoie de nici un fel de dusmani.

Omul “tace si face” – tot de la Cruceru citire. Nu stiu ce face dar, cu siguranta, spre nefericirea lui si a altora, nu tace deloc. Ca daca tacea, ramanea (potential) unul din cei mai mari teologi romani in viata.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s