mirosdecafea

Just another WordPress.com site

Cine este Sanja Cristea Tiberian?

1 Comment


Habar n-am…

Am descoperit-o intamplator, bantuind aiurea pe internet. Pe resurse crestine  are o gramada de cantece.

E ciudat ca mi-au placut, desi nu straluceste vocal; are stilul ei propriu, mai degraba…

 Si mai am o slabiciune speciala pentru versuri: fac indigestie la chestiile interpretate bine dar cu versuri de doi lei (adica o tin intr-o continua indigestie cand dau de muzica crestina contemporana 🙂 ) si prefer sa ascult lucruri simple si modest cantate, insa cu texte de calitate.

Poezia Saniei  mi-a atras atentia; beculetele verzi ale simtului estetic mi s-au aprins, la fel cum s-a intamplat cand am dat prima oara de poeziile lui Ionatan Pirosca. In gramada de maculatura verbala si sunete discordante si agresive produse de subcultura evanghelica, ea face nota discodanta. Si asta e bine.

Iata un exemplu:

Ai fost acolo, Doamne

Am plâns o noapte-ntreagă la fereastră –
mustea pământul de noroi şi râme –
Plângeam încet, cu inima albastră,
Cu pumnii strânşi, cu sufletul fărâme.

Am plâns, cât să mă satur într-o viaţă,
cu scâncet mic, mototolit şi tristă;
Nu pricepeam că şi să mori se-nvaţă,
Că şi nimicul de-i nimic există.

Cădeau din mine picurii de ploaie
Şi-am plâns un veac cu inima pustie.
Mustea pământul galben de noroaie
Ai fost acolo, Doamne?… Nu se ştie…

Şi-am putrezit cu picurii-n ţărână –
aşa mi-a fost tristeţea de adâncă –
Şi noaptea s-a făcut o săptămână.
Ai fost acolo, Doamne?… Nu ştiu încă…

S-a spart cu zgomot cerul de fereastră,
brăzdându-mi ochii în culori străine.
Atât am plâns, că m-am făcut albastră.
Ai fost acolo, Doamne?… Nu ştiu bine.

(Sanja-Cristea)

One thought on “Cine este Sanja Cristea Tiberian?

  1. Sanja este un om bun si incercat. am avut placerea sa povestim putine mai de mult. imi plac si mie poeziile ei.

Leave a Reply

