mirosdecafea

Just another WordPress.com site

Osul de peste

2 Comments


Imi sta in gat si degeaba tusesc. Nu scap de senzatia de sufocare si de ochii care-mi ies din orbite.

Poate nu tusesc destul de tare.

Poate tusesc prea devreme sau prea tarziu.

Sau poate doar tusesc degeaba…

Citeam deunazi nus’ ce statistica facuta de astia de pe la UE (de parca ei ar fi tare breji…) si care afirma ca aproximativ 40% din elevii romani scriu si citesc prost.

Nu-s nostalgig dupa vremurile de dinainte de ’89 dar totusi, mahalaua lingvistica era tinuta la periferie pe vremea aia. Acum a invadat centrul, se exprima, se produce si inca agresiv si cu o insistenta demna de o cauza mai buna si de o calitate mai acatari.

Ce te faci insa cand mahalaua da din coate si-si face loc in biserica? Adica o parte din acesti 40% se vor converti intr-o zi (da Doamne) insa in loc sa se apuce sa citeasca, adica sa-si toceasca coatele si neuronii asupra unor carti de calitate, vor incepe sa produca texte si sa le cante in fata unor pustani pe care in felul acesta ii vor forma dupa chipul si asemanarea proprie.

Suport greu cuvintele prost asezate, stangaci randuite in fraza, alese cu toptanul si aruncate pe pagina in virtutea principiului: lasa-i ca-s prosti si n-or sa se prinda. Tupeul nu tine loc de talent si nici indrazneala nu inlocuieste munca, la fel cum bunele intentii nu inlocuiesc competenta.

Ma intreb ce-i cu aceasta invazie generalizata de muzica proasta in mediul evanghelic? De unde a rasarit si mai ales, de ce are succes? De ce alegem superficialitatea zgomotoasa in locul calitatii complexe si profunde care necesita munca si pricepere de ambele parti: ca sa fie produsa si ca sa fie receptata?

Pastorul Cristian Ionescu  a postat pe blogul personal o mostra de zgomot pentru nimic ai carei protagosnisti sunt cei de la Decean (nu-i cunosc, nu-i stiu personal si deci, n-am nimic cu ei, pro sau contra…).  Am zambit pe sub mustata: nu-s nici de departe cei mai cei; ehei…sa-i vezi pe hip-hoperi…

De fapt nu-s neaparat ingrijorat pentru pustanii de acolo. Anumite chestii sunt explicabile datorita varstei. Si varsta e mobila in sens unic 🙂 . M-au iritat insa un pic tipii si modul lor de a manipula sala, de a-i determina pe copiii aia sa faca anumite chestii. Si mai ales textele….of…oase de peste.

Iata alte oase de peste, adunate la intamplare de pe internet, schelete intregi, cu tot cu cap. Nu voi da numele trupelor sau persoanelor care ne “incanta” cu ele.

———————————————————-

Eu stau si astept sa se-ntample ceva
Ceva sa-mi schimbe azi viata mea
Te vad cum cobori muntele
Si toti vor sa se-atinga de haina Ta
Tu esti cel ce face minuni
Si stiu raspunsul meu e-n mana Ta
Da vin, ma apropii si ma inchin
Si teama spun cu vocea mea

R: Doamne daca vrei Tu poti
Doamne daca vrei Tu poti
Da Doamne daca vrei tu poti
Sa m-atingi cu mana Ta
Sa atingi azi viata mea.

Azi viata mea Isuse atinge-o Tu
Atinge viata mea
Aici,acum,aici,acum
Cu mana Ta te rog Isuse Isuse
Atinge vïata mea.

————————————————–

1.Focuri se-aprind peste tot
Stele astazi ard si nu pot
Sa mai stea undeva, ascunse
Ele ard pentru Tine, Isuse
Focul ce Tu l-ai aprins
În inimi, nu mai poate fi stins
Te-asteptm ca sa vii, sa ne-atingi
O, Isuse

R: Revarsa acum din Duhul Tau
Revarsa acum din iubirea Ta
Revarsa ungerea ta ,in casa Ta
Peste noi /:2

2.Noi toti te-asteptam sa revii
Nu vrem sa ne-oprim zi de zi
Ne uitam doar în sus, la Tine
Luminam calea Celui ce vine
Da stim într-o zi vom zbura
Da stim într-o zi noi vom sta
Lânga inima Ta, acasa
La Tine, copii tai Te cheama

R: Revarsa acum din Duhul Tau
Revarsa acum din iubirea Ta
Revarsa ungerea ta ,in casa Ta
Peste noï /:2

—————————————————

Orice om pribegeşte în viaţă
Orice om caută ceva
După ce încearcă ce lumea îi oferă
Realizează că pe Tine Te vrea

Alerg la Tine, tânjesc după iubire Ta
Alerg la Tine, tânjesc după sfinţenia Ta
Alerg la Tine, tânjesc după cuvântul Tău
Eşti dorul sufletului meu

Am gresit când am plecat
Crezând că pot şi fără Tine
Am fost nebun, Te rog iarta-mă
Vreau să mă întorc la Tïne

——————————————————

…uuuuuuuuu……2007
Dunamis, Boboc, S3raia
Etaju 3 ecooooooo
Eo eo … SOS
Eo eo … se aude un strigat din strada
Eo eo .. un strigat dupa libertate
A celor ce traiesc in pacat
Salvati-ne sufletele!!!!!!!
A sosit vremea sa dam raspunsul
E timpul ca strada sa il cunoasca pe Dumnezeu cu adevarat
De aceea …. ascultaaaaaaaaaaaaa!!!!!

De ce Hip Hop, dc R&B, dc Rap?
De ce Pop-rock de ce fac ce fac
Sa fie oare pentru bani, pentru MTV?
Poate s-ajung vedeta intr-o buna zi…
Noooooo…. nu vreau vile, nicei toale fine
Nici limuzine, nici conturi bancare pline
Zi de zi, imi da indemnuri inima
Sa le spun celor din strada: “Ome, Christo te ama”!!!
Sunt ceea ce cant, mi-e meseria
Pe beat-uri de Hip-Hop sa-l reprezint pe Mesia
Baietasii se mira, in biserica hip-hop?
Boboc, daca nu juri nu esti adevarat!
Eu stiu ca muzica asta Dumnezeu a creat-o
Si sa cantam pentru El, a lasat-o!
Multi mi-au spus frate ca Isus e Isus
Si ca-n muzica asta n-ai nimic de El de spus
Te intreb ce e Isus, ce e dincolo de moarte?
—————————————————————-

Ma bate gandul sa renunt de tot sa mai mananc peste. Nu de alta, dar prea multe oase…..

2 thoughts on “Osul de peste

  1. Pentru că la noi e dimineața, eu chiar stau lângă mirosul de cafea. Cel din articolul de față este, surprinzător 🙂 , mai tare decât cel pe care-l sorb odată cu cafeaua 🙂 .
    Cred că ați surprins cu exactitate simptomele ”uniformizării” culturale în direcția de sus în jos. Și, cu adevărat, acum au și platforme de afirmare a (anti)talentului.
    Cât despre pește, vă împărtășesc spaima de oase…

  2. Ceea ce poate sa compenseze riscul inecarii cu astfel de oase este gustul pestelui gatit bine – eu il prefer cu mamaliga si usturoi 🙂 . Cat despre nonvalorile invadatoare de urechi si nervi, ma consolez cu gandul ca: “ce e val, ca valul trece…”
    Pana una alta, bine ati venit pe aici.

Leave a Reply

