mirosdecafea

Just another WordPress.com site

Din nou India

Leave a comment


Am ajuns din nou in India, dupa o calatorie lunga si obositoare, la care de altfel ma asteptam, cu o escala lunga cat un miez de noapte pe aeroportul din Dubai si cu un Burger King oribil mancat tot acolo.

Inca mai simt noaptea de nesomn, asta dupa o dupamiaza in care am reusit sa dorm vreo trei ore si dupa o noapte cu vreo sase ore si ceva de somn. Vad India din spatele sticlei – geamul hotelului, al taxiului care ma duce si ma aduce de la firma sau prin cel al biroului si realializez ca realitatea acestei tari este acolo, dincolo, si probabil ca o sa-mi scape, in ciuda iesirilor pe care le planuiesc in acest week-end. E prea putin timp ca sa intelegi cu adevarat ceva atat de complex ca India. Cred ca mi-ar place sa merg undeva in cartierele cele mai prapadite dar nu stiu cat e de sigur si probabil ca n-o sa ma aventurez.

Cei de la hotel ne taxeaza corespunzator: de exemplu ieri la cina am platit 2 $ pentru o sticla de apa de 1.5 litri. Normal in orice hotel din Europa, exorbitant probabil dupa standarde indiene. Oricum, aici apa este o problema. In fabrica este adusa cu cisterna dar am fost sfatuiti sa nu consumam decat apa imbuteliata, dat fiind faptul ca corpurile noastre nu au un sistem imunitar atat de dezvoltat ca cel al localnicilor. Am decis sa trec pe regim totalmente vegetarian pe tot timpul sederii mele aici. Din fericire, imi place sa mananc condimentat, altfel as fi avut probleme serioase in aceasta privinta – aici totul sau aproape totul miroase a condimente.

Ca si data trecuta, azi dimineata m-am uitat la oamenii care mergeau pe marginea drumului, fiecare indreptandu-se undeva. Interesant e ca nu simt repulsie fata de saracia si mizeria atotprezente. Fiecare incearca sa supravietuiasca cumva, de regula muncind… Nivelul criminalitatii este scazut, in ciuda saraciei.

Un alt lucru de apreciat sunt familiile – de regula sunt puternice si rata divorturilor e una din cele mai scazute din lume, daca nu chiar cea mai scazuta. Poate datorita faptului ca propriului guvern nu le pasa de ei, oamenii invata sa aiba grija unii de altii.

In tot raul se ascunde un bine si fiecare bine aparent se poate intoarce impotriva ta, in afara unei raportari corecte la el.

Esenta este, probabil, in propriile inimi si tine de modul in care raspundem la ceea ce viata ne pune inainte: saracie si bogatie, bine si rau….

Leave a Reply

