mirosdecafea

Just another WordPress.com site

Lada cu bloage

Leave a comment


E la moda sa fii acru; cred ca e singurul domeniu in care nu mi-e greu sa fiu in pas cu moda. In rest…conserva(tor), purtator de pantaloni de stofa si de camasi pe care am invatat sa mi le calc de unul singur, cu o dexteritate de invidiat (vreau sa spun ca-mi invidiez propria dexteritate susamintita).

M-a zapacit Cristian Ionescu cu Penielul si tangoul ala afurisit care a bagat zazanie in deloc unita si mult pestrita comunitate evanghelica romaneasca. Dupa parerea mea, omul exagereaza (imi place varianta engleza a termenului: “he’s overreacting”). A fost o calcare stramba, da , care s-a lasat cu luxare de glezna penticostala, exersata de altfel ani indelungi prin saloanele patronate de baietii cu ochi albastri si suflet negru (sau rosu?). Gafa a devenit motiv de ghilotina in piata publica, intru justitiara aclamare a multimilor purtatoare de batice si ochelari (de cal).

A…si Tot Cristian Ionescu i-a permis lui Daniel Chiu sa se dea in stamba pe blogul sau, in stilu-i caracteristic. Invective simpliste, argumentatie flexibila ca scandura si limba de lemn. Omul asta e uscat ca un biscuite, nici dulce, nici sarat si dupa care simti nevoia sa bei apa, altfel te sufoci.

Dar ce ma apuc eu sa vorbesc de Peniel, de vreme ce n-am calcat vreodata pe acolo si nici nu ma bate gandul (nici macar pe umar 🙂 ), ca un inversunat si tzafnos urator de conferinte, tabere si alte de-astea ce sunt.

Recunosc ca incepe sa-mi placa Danut Manastireanu, fara sa trebuiasca sa bantui prin zona masochismului intelectual: domnia sa s-a retras in zona aseptica a sfintilor ciolanosi si a sarbatorilor anglicane, care nu intereseaza, in principiu, pe nimeni. In ultimii ani, nici macar pe anglicani.

Oricum, mai bine o palarie imaginara scoasa deloc imaginar in fata sfintei Paraschiva, la mitropolia Iasului, decat alergatul cu satarul dupa capetele fundamentalistilor evangelici (cred ca metafora cu teapa ar fi fost mai apropiata de spatiul istorico-cultural in care ne-a pus Bunul Dumnezeu. Numai ca ar fi trebuit sa inlocuiesc si capetele cu o zona mai putin mentionabila pe un blog drept-crestinesc).

Chiar si asa, domnia sa tot mai zvacneste cu o oarece periodicitate si ne spune ca prefera un ateu destept, unui pocait idiot (parafrazarea imi apartine). Intru vindecare, ii urez sa intalneasca cat mai multi atei idioti…

Avem totusi ceva in comun: nu ne plac reclamele gen “ménage à trois” prin care BCR-ul ne intreaba cu cine facem banking? Apropos: imi explica si mie cineva verbul asta “romanesc”?

Leave a Reply

