mirosdecafea

Just another WordPress.com site

De ce nu ma uit la fotbal

7 Comments


In primul rand pentru ca n-am televizor. Si nici n-am de gand sa-mi iau…

Apoi pentru ca nu-mi plac oamenii asociati indeobste cu acest sport. Cei care-l joaca si cei din spatele lor. In general aroganta dezgusta si creeaza distanta. Se asociaza cu prostia si cu mitocania. Exista si oameni inteligenti si aroganti, insa intervine o anume finete in cazul lor, ceva care-mi aduce aminte de aristocratie si care mai atenueaza din soc.

Fotbalul insa pune in evidenta prostia in stare bruta, zgomotoasa, agresiva. Nu cred ca sportul in sine este de vina ci mai degraba psihoza creata in jurul lui si care l-a transformat intr-o uriasa afacere.

De ce aduna acest joc, atata pasiune in jurul sau? De unde toata aceasta dragoste, bucurie, extaz si dezamagire? De ce oamenii se aduna pe stadioane si rad, canta sau plang? Eu cred ca este o directie gresita in care canalizam toate aceste stari si trairi, un gen de masturbare emotionala, o defulare a unor tensiuni pe care altfel nu stim cum sa le administram si nu avem habar ce sa facem cu ele.

Un alt motiv pentru care fotbalul mi-e strain este acela ca ceea ce a inceput ca o lupta pentru ceva abstract (drapelul national, culorile clubului, orasul, etc.) s-a transformat intr-o imensa afacere de miliarde de euro. Nu ma mira deloc lipsa de moralitate a fotbalistilor; sa ai 20 de ani si sa te trezesti deodata urcat pe piedestal, cu o gramada de bani si o alta gramada de femei roind in jurul tau…e un pic prea mult.

Inteleg si pot sa gasesc circumstante atenuante. Asta nu ma va face sa-mi caut modelele din zona aceea.

Cu cativa ani in urma, imi amintesc ca incepusem sa ma uit la un campionat (cel european, cred…) unde juca si echipa Romaniei. Nadajduiam cumva ca daca am castiga, o sa iesim din zona intunecata in care fuseseram bagati de ceilalti oarecum pe nedrept, speram pe  atunci.  Ma gandeam ca Dumnezeu se poate folosi de fotbal ca sa ne scoata la suprafata si sa nu mai stam aruncati intr-un colt al continentului, ca o hartie mototolita. Asta pana m-am uitat mai atent la buzele lui Hagi si mi-am dat seama cu cata pasiune injura. Am realizat atunci ca Dumnezeu nu este acolo, ca nu poate fi si asta nu datorita sportului in sine ci mizeriei in care s-a rostogolit, in care ne-am rostogolit de-a valma ca si natiune.

A fost, cred, ultima incercare.

Sportul pe care mi-ar place sa-l practic? Handbal (feminin).

7 thoughts on “De ce nu ma uit la fotbal

  1. hehe..Ce zici de-un box?

  2. De ce fotbalul? ZFiindca acolo se pare ca vin multi bani. Faci bani9 din canotaj, sau pingpong? Nici macar din box….Asa ca…N-ARE ROST SA NE BATEM CAPUL CU VALORILE…valorile sunt acolo unde sunt banii…la fel cum vulturii sunt acolo unde-s cadavrele….Traiasca cadavrele..

  3. Mai bine Dane…mai bine.

  4. Pai daca iti place sa te plimbi prin orasele unde calatoresti, sfatul meu e sa incerci trekking-ul.

Leave a Reply

