mirosdecafea

Just another WordPress.com site

Padurea si oamenii

1 Comment


N-am mai scris de mult pe blog. Deh…lipsa de chef, lipsa de timp, mai multe….

Am si fost plecat. Moldova, mai exact: Botosani (judetul).

Am fost sa vad oameni si sa-mi vad padurea.

Oamenii: batrani si tot mai aproape de capat:

Padurea e la fel de frumoasa ca intotdeauna. Ingrozitor de frumoasa in acest inceput de toamna cu miros de frunze galbene si racoare intrerupta uneori de razele soarelui, strecurate printre coroanele inca verzi ale pomilor.

Ma gandesc ca intr-o zi, oamenii vor pleca. Batranii pleaca discret, in randuiala; pentru ca a sosit timpul, pentru ca asa e in firea lucrurilor. Sunt bociti de apropiati insa durerea este linistita. Au fost, au trait, raman amintirile ce vor fi depanate uneori seara, tot mai putin si tot mai putine pe masura ce umbra dintre momentul ingroparii si clipa prezenta va creste.

Padurea miroase a toamna… Si mai miroase a secure si a drujba, a fier muscand iremediabil din carnea alba a lemnului, a ultima toamna sau iarna sau primavara, a cer dezgolit impudic si lasand soarele sa arda trarana, iarba si crengile uscate si abandonate in urma.

Am copilarit aproape de padurea asta, alaturi de acesti oameni. Era o insula de viata adevarata in anul petrecut aiurea printre blocurile gri, scoala si ciorovaielile nesfarsite din familie.

Am decis ca din momentul in care vor taia padurea, sa nu mai calc pe acolo.

Nimic nu va mai fi la fel…

One thought on “Padurea si oamenii

  1. Am fost in Grecia anul trecut. O tara plina de cultura cu oameni cu un simt al frumosului iesit din comun. Parca toti se nascusera arhitecti.
    Stii ce am simtit ca un gol imens in natura?
    Lipsa padurii: inalta, bogata, deasa, verde, suculenta, racoroasa, vie!
    Era acolo o seceta si un soare arid de care nu te puteai ascunde, in ciuda bogatiei de flori, de plante si a bogatiei de fructe.
    Padurile lor erau formate mai mult din copaci pitici, ca niste boscheti.
    Iar noi ne batem joc de ce avem mai frumos!
    Suntem asa de distructivi! 😦

Leave a Reply

