mirosdecafea

Just another WordPress.com site

Despre prietenie si Facebook

2 Comments


Nu, nu sunt un fanatic denuntator al tehnologiei si nu privesc nostalgic peste umar, la acele glorioase vremuri de altadata care stralucesc cu atat mai viu cu cand sunt puse alaturi de prezentul fad si-n care nimic nu este asa cum ar trebui sa fie.

Viata este mult mai complexa decat o alternare lineara de alb si negru si tehnologia, ca orice alt lucru, aduce cu sine avantaje, posibilitati si potential, impreuna cu capcane si riscuri. Acestea din urma pot fi in cea mai mare masura evitate atunci cand devenim constienti de ele; sau macar asumate intr-un mod responsabil.

Spun asta gandindu-ma fa faimosul “facebook” si la cei 191 de “prieteni” pe care-i am acolo.

 Poti fi cu adevarat prieten cu o persoana pe care n-ai vazut-o vreodata? Poti sa cunosti pe cineva pe care nu l-ai privit niciodata in ochi? Si exista prietenie in afara unei cunoasteri reale?

Ne ascundem in spatele virtualului, ne protejam adevaratul eu, cu deformarile si cicatricile lui si zambim din poze photoshophate altor poze, la fel de mincinoase…

Facebook-ul nu raneste si nu dezamageste, amicii virtuali nu tradeaza, pe facebook nu se plange, nu exista migrene reale si batai la usa in miez de noapte cad prietenul vine sa-ti ceara paine. Dar nu exista nici dragoste, pe facebook nu poti strange mana unei persoane vii si sa-i simti caldura sau, dimpotriva, raceala. Nu poti sa imbratisezi pe cineva in lumea virtuala si sa risti sa fii respins, iar apoi sa te bucuri ca acest lucru nu s-a intamplat si ca, dimpotriva, ai aflat acceptare si intelegere.

M-am gandit la aceste lucruri cand, in cateva randuri, am incercat sa-mi accesez contul de facebook in timp ce ma aflam in India, China sau Brazilia. Masinaria asta are cateva metode de protectie impotriva spargatorillor de conturi si anume, daca incerci sa intri dintr-un loc foarte diferit de cel de unde o faci de obicei, te pune sa recunosti cateva poze din lista prietenilor. Adica sa asociezi chipurile cu nume. Aproape de fiecare data am esuat…

Adica am 191 de prieteni si pe cei mai multi dintre ei nu stiu nici macar cum ii cheama.

Adica NU am 191 de prieteni ci mult, mult mai putini si toti acestia sunt oameni cu care m-am intalnit candva, pe care i-am privit nu prin intermediul unui ecran ci fata catre fata.

Si unii dintre ei nici nu au cont de facebook.

2 thoughts on “Despre prietenie si Facebook

  1. Minunată postare… frumos gând.

  2. 🙂 Multam, acum am inca un motiv pentru care sa urasc fb-ul.

Leave a Reply

