mirosdecafea

Just another WordPress.com site

Simpatii si antipatii

4 Comments


Realizez ca am simpatii aiurea si antipatii instictive. Ceea ce-mi place, tinde sa-mi placa foarte mult si ajung sa detest vehement ceea ce-mi displace.

De exemplu, ma irita la culme ideea de politica si de politicieni, de ambele parti: putere si opozitie. Daca printre ei s-a nimerit vreo unul de treaba si bine intentionat, sa fie sanatos. O sa aiba nevoie de vreo mie de ani ca sa ma convinga ca este asa. Pana una alta, l-am aruncat impreuna cu toti ceilalti in latrina morala potrivit careia o fata de pe centura, care face cu mana la tiruri, e mai decenta decat un indivit incostumat si incravatat, care-mi vorbeste intr-o limba de fag despre statul de drept, reforma, justitie, etc… Prima ofera cel putin niste servicii pentru banii pe care-i ia.

Ma mai irita predicatorii care insista sa predice de dragul propriei satisfactii si pentru a-si inalta imaginea de sine dincolo de genunchiul broastei. Adica cei care vorbesc fara sa aiba ceva de spus, vor sa convinga fara sa fie ei insisi convinsi si insista sa ma calauzeasca prin locuri unde ei nu au pasit niciodata. Da…si cei ce viseaza sa predice in timp ce picotesc linistiti cu telecomanda in mana, asta in timpul pe care ar trebui sa-l dedice studiului si imaginandu-si cum Duhul Sfant va turna cuvinte pline de miez in capete seci. Da, stiu…sunt egoist. Tin la timpul meu si daca tot trebuie sa ma uit timp de o ora in gura unui ins, as indrazni sa-l rog sa nu transforme aceasta ora in timp pierdut, cu istericale si vocalize la fel de consistente ca vata de zahar. Regretele-mi vor fi majore si parte din ele or sa se vada pe fatza mea…

Admir oamenii care fac lucrurile la care se pricep si le evita pe celelalte. Imi pac cantaretii care se multumesc sa cante si nu-si preceda muzica cu introduceri moraliste si cu tenta de predicute.

Imi plac pastorii pentru care a pastori inseamna mai mult decat livrarea unui discurs construit dupa toate regulile artei, unui multimi de fetze ale caror nume nu-l stiu si nici nu constitue obietcul lor de interes. Adica pastorii care pastoresc oameni si nu idei si pentru care behaitul, uneori tamp si asincron al acestora, nu constituie tulburarea sfintei linisti din timpul slujbei, ci semn de viata.

Imi plac liderii care nu se iau prea mult in serios. Asta ii va scuti de suferinte inutile, atunci cand vor constata ca nici ceilalti nu-i iau. In definitiv toti suntem vajnici purtatori ai unei doze de penibil, de obicei mai mare decat ne imaginam noi ca ar putea fi. Sa razi de tine insuti este un fel de arta si oricum, singurul lucru care face ca rasul de altii sa nu fie rautate pura ci ironie inteligenta pentru ca autoironia justifica – cel putin in parte – ironia.

Imi plac oamenii inteligenti care au suficiente idei bine argumentate si de aceea nu se simt datori sa urle pentru a convinge, conform principiului: daca nu i-am convins, macar sa-i sperii. Detest teatrul atunci cand il intalnesc in afara scenei. La amvon il gasesc penibil si imoral.

Imi place muzica buna si de aceea o suport cu stoicism pe cea cantata prin o gramada de biserici. Entuziasmul nu poate inlocui calitatea. Difuzoarele date la maxim, nici atat…

In legatura cu aceeasi muzica, marturisesc junghiuri in dreptul inimii si fiori reci pe sira spinarii, atunci cand aud / citesc versurile. Textierii (de cele mai multe ori, mecanici translatori ai unor versulete din americaneste) n-au inteles inca ca ceea ce traduc ei se presupune a fi (uneori chiar este) poezie si ca nu poti scrie / traduce poezie, fara sa citesti poezie mai intai. Si ca a traduce cartea tehnica a unui cuptor cu microunde este o activitate radical diferit de transpune un poem dintr-o limba in alta.

A…da…mai detest manipularea prin muzica. Sa-ti propui sa-i faci pe oameni sa reactioneze intr-un anume mod, fara sa te asiguri ca au inteles ceea ce fac si de ce fac ceea ce fac.

Of..si as putea sa continui…

Dar nu vreau sa termin asa. Ce-mi place, totusi?

Imi place simplitatea si modestia.

Admir bunatatea ori de cate ori o intalnesc. Cand toate mastile au cazut si dincolo de ele, a mai ramas totusi un zambet…

Imi place inteligenta si competenta. Si cand lipsesc, ador tacerea.

Imi plac liderii, pastorii si alti semizei care din cand in cand, au curajul sa raspunda cu “nu stiu”. Au mult mai multe sanse sa-i ascult si, eventual sa-i cred, atunci cand in alte circumstante vor oferi raspunsuri concrete.

Imi plac oamenii care au curajul sa-si recunoasca limitele si esecurile. Ma ajuta sa-mi regasesc umanitatea dincolo de propriile esecuri; si sa nadajduiesc…

Imi plac oamenii care se imbraca modest, insa cu gust. Stridentele exterioare vorbesc, de regula, de golul purtat in suflet.

Si mai presus de toate acestea, imi place Dumnezeu, care are atat de multa rabdare cu noi toti.

4 thoughts on “Simpatii si antipatii

  1. Absolut superb! Esti foarte talentat si sper ca aceste randuri sa nu ramana destinate doar iubitorilor de tehnologie, ci si celor ce adora lucrurile simple. Mi-ar placea sa citesc in metrou, cu limonada diminetii de luni, cartea ta. Bravo!
    Admir bunatatea ori de cate ori o intalnesc. Cand toate mastile au cazut…

    Imi plac oamenii care au curajul sa-si recunoasca limitele si esecurile. Ma ajuta sa-mi regasesc umanitatea dincolo de propriile esecuri; si sa nadajduiesc…

    Imi plac oamenii care se imbraca modest, insa cu gust. Stridentele exterioare vorbesc, de regula, de golul purtat in suflet.

    Imi place inteligenta si competenta. Si cand lipsesc, ador tacerea.

  2. Câte adevăruri.
    Mie îmi plac oamenii “curaţi’ şi “frumoşi”.

  3. :))
    Mie-mi place simtul umorului! Si faptul ca ai imaginatie. Si felul de a spune lucrurilor pe nume, direct si dureros de sincer.
    Si totusi… vorba ta:
    Ironia am gasit-o in scrierile tale. Unde-i autoironia?

Leave a Reply

