mirosdecafea

Just another WordPress.com site

Ciuma teologiei liberale

2 Comments


Atasez mai jos o mo(n)stra despre cum se face teologie fara Dumnezeu. Sau cand dumnezeu se scrie cu “d” mic si reprezinta proiectia a ceea ce am dori noi sa fie, pagina alba pe care fiecare scrie ceea ce vrea. Il gasesti peste tot, in biserici, sinagogi, moschei si temple hinduse deopotriva. Este bun, zambitor, tolerant….de fapt toleranta este virtutea suprema. Ofera totul fara a cere nimic. Teologia liberala a golit bisericile din vest. Nu-mi pare rau. Biserici cu o asemenea teologie nu merita sa mai existe deci…paguba-n ciuperci. Personajul in cauza se numeste John Hick si la venerabila sa varsta de aproape 90 de ani, se pregateste sa-si intalneasca creatorul. Altul decat cel pe care-l mentioneaza aici..

 

 

2 thoughts on “Ciuma teologiei liberale

  1. Nu este o noutate ca universitatile europene, si nu numai, sunt pline de teologi atei.
    Oare unde sunt crestinii nostrii? Nu cumva s-au uitat inchisi pe dinauntru in biserici cu lacatul exclusivismului (sau de alta fabricatie iti pot enumera cateva interesante) si a carui cheie o tin la gat cu mandrie, vezi noi detinem Adevarul suprem?

    Cuvantul toleranta nu ar trebui sa existe ca principiu practicabil in vocabularul unui crestin.
    Da, Isus nu e negociat “adevarul”, El era Adevarul, si a fost foarte transant in privinta definirii necesitatii relatiei mantuitoare cu Divinitatea, dar nu cred ca a fost tolerant.
    A fost iubitor.
    Nu tolerez un musluman, coborandu-ma de pe piedestalul de superioritate pe care mi l-am construit pe baza unor adevaruri create si revelate de Altcineva (despre care oricum cred ca le posed si dispun in voie ca de niste poriectile ca sa “ucid” pe oricine nu gandeste ca mine), si facandu-mi mila de el, eu superiorul, incerc sa-l aduc pe calea cea dreapta a crestinatatii mele superioare.
    Iubirea de semen.
    Umilinta in fata “Adevarului”, care nu este la dispozitia mea, sa mantuiesc eu pe cine vreau. Si totusi eu crestinul trebuie sa mantuiesc lumea, sa o luminez si sa o sarez.
    Crestinismul este si trebuie sa fie intr-un fel exclusivist, sa nu-si negocieze principiile, dar crestinismul a facut mult rau in istorie sub aceasta umbrela a exclusivismului!
    N-a mai fost deloc acel reprezentant iubitor al Adevarului. A fost intolerant.

    Si tocmai acest rau facut a dat “de mancare” multora cum ar fi si acest John Hick.
    Si inca se mai intampla in ziua de azi: bucatarii ad-hoc unde oameni cautatori de adevar gatesc retete noi pentru ca s-au saturat de resturile nemestecate ale crestinilor.
    Din pacate.

    6 Februarie 2012 – John Heck are 90 ani impliniti. Trei zile mai tarziu moare.

    • Draga Loredana
      Toleranta poate foarte bine sa izvorasca din lasitate: teama de a confrunta raul, minciuna, inselarea. Se spune ca romanii sunt toleranti. Nu. Sunt lasi.
      Dragostea si adevarul merg intotdeauna impreuna. Fara dragoste, adevarul se transforma in ghilotina si fara adevar, dragostea il tine pe pacientul bolnav de cancer, departe de bisturiul care i-ar putea salva viata.
      Crestinismul este superior oricarei alte religii. De fapt, este singura religie adevarata. Daca n-am curajul si taria sa sustina asta, imi trimit la anticariat toata colectia de biblii si carti teologice si duminica dimineata, in loc sa merg la biserica, o sa stau pe net sau o sa privesc pur si simplu tavanul, intins in pat. Daca pot sa sustin acest adevar, punad-ul pe Dumnezeu pe piedestal si coborandu-ma pe mine, mi-am atins scopul. Crestinismul modern nu este iubitor ci tolerant. Adica las. Pe Hick se pare ca va trebui sa-l citesc (lectura obligatorie). Pana atunci, tot ce stiu despre el e ceea ce se vede in clipul asta. Destul de putin, adica….

Leave a Reply

