mirosdecafea

Just another WordPress.com site

Razlete – 2

1 Comment


Ieri seara, pe cand ma intorceam de la lucru, am incercat sa ocolesc cu grija vreo doua duzini de porumbei care se agitau in jurul unor bucati de paine aruncate de niste binevoitori. Cu greu am ferit zapada sa nu-mi intre in pantofi. Dupa aceea m-am simtit aproape mandru de fapta mea sau, mai degraba, multumit in fata ideii de lucru bun, chiar daca marunt, pe care am reusit sa-l fac in trecere.

Ne-am stricat rostul sub soare si am tarat dupa noi intreaga creatie asa ca putreziciunea este asemenea unui ceas care ticaie consecvent, catre ultima ora, unde cele doua indicatoare se vor intalni si imbratisa acoperind ultima raza de lumina, suflind pentru ultima oara in lumanarea vietii.

Pentru nenorocirile care ne bantuie pe noi, exista o explicatie – chiar daca nu completa si nereusind sa elimine in intregime tensiunea dintre iubirea lui Dumnezeu, suveranitatea lui si porcariile care se intampla peste tot in jur. Dar animalele…cu ce au gresit ele? Imi amintesc ca unul din personajele din “pe frontul de vest nimic nou” al lui Remarque, isi urla de disperare cand vedea caii cu burtile sfasiate si in agonie, intr-un razboi apartinand oamenilor.

S-a anuntat ca va ninge din nou si asta ma bucura. Zapada de acum a inceput sa se murdareasca, adica sa poarte amprenta pasilor care o framanta, a lopetilor si plugurilor care o imping la o parte, a gunoaielor pe care le azvarlim cu indiferenta stupida. Si ma intreb unde este, unde va fi adevarul: in mizeria acoperita de albul pur sau in zapada imaculata ce va acoperi aceasta mizerie?

One thought on “Razlete – 2

  1. Omul nu a avut prea multe porunci la inceput, dar printre ele, una a trecut neobservata:
    Geneza 2/15. sa pazeasca gradina.
    Tinand cont de aceasta, m-a uimit sa descopar ca numarul crestinilor implicati in probleme de mediu tinde catre zero.
    Ca si la Rosia Montana: aurul si banii atrna mai greu decat apele, si iarba, si muntii, si apele si aerul.
    Pentru aur, pentru gaze, pentru incalzire, avem alternative. Pentru aer si apa inca nu s-au descoperit inlocuitori.
    Suntem cca 70 % apa.
    Nu se stie pentru cat timp mai avem ape curate si aer respirabil.

Leave a Reply

