mirosdecafea

Just another WordPress.com site

Despre viata si moarte

4 Comments


Nu stim sa murim dar putem invata. Orice se invata, nu? Si ar trebui sa o facem, de vreme ce ni se va intampla, mai devreme sau mai tarziu.

“Andreea îşi dă seama cât mai are de trăit un om uitându-se la faţa lui. „Apare o paloare specifică cu fiecare zi”. Cinismul cancerului este că te lasă conştient până în ultima clipă de viaţă. „Mi s-a întâmplat să stau în rezervă cu un bolnav, să vorbesc cu el, să vorbesc la mobil, să mă învârt, ameţită, iar când m-am dezmeticit mi-am dat seama că omul din pat şi-a dat sufletul. Atunci am realizat că omul pleacă din viaţa asta cu cuvintele mele. Aşa am învăţat să-mi asum cuvintele. Să am conştiinţa că nu vorbesc doar de dragul de a vorbi. Acele vorbe pot fi ultimele pe care le aude”. “

Cititi intregul articol aici.

4 thoughts on “Despre viata si moarte

  1. Cred că nu ştim să trăim. Învăţăm. Cuvintele… Importanţa lor… Azi am fost la spital la un frate foarte drag mie şi pentru că m-am nimerit cu alţi vizitatori am avut parte iar de material de studiu pentru tema . Domnul ştie. Ne rugăm pentru tine. Aşa mi s-a întâmplat şi mie, soţului, nepoatei… Păi ce dureri am răbdat şi eu… Şi eu mă tot gândeam, dacă Domnul ştie şi tu eşti al Lui, tu care te-ai dus să vizitezi pe cineva în necaz, cum de nu ai vorbit un pic cu El să îţi dea şi ţie un strop de ştiinţă? Sau de balsam? Sau de tăcere? Cum de nu laşi omul pentru care te-ai ostenit să faci un pic de drum să îţi spună ceva din durerea pe care o poartă? Oare de ce ne comportăm atât de ciudat în jurul unei persoane care suferă? Şi de ce pretindem că îi putem măsură durerea cu instrumentul primit graţie experienţei proprii sau experienţei vecinului? Şi de ce ne ascundem în spatele citatelor de genul Domnul ştie…? Întreb şi eu…

  2. tema ce să spunem că să umplem cele 5 minute câte stăm la un bolnav. Iar mă trădează ghilimelele.

Leave a Reply

