mirosdecafea

Just another WordPress.com site

Mr. Araugo si Saint-Saens

Leave a comment


Mr. Araugo auzise de Saint-Saens. Conducea bine – Mr. Araugo, nu Saint-Saens – pe strazile din Sao Paulo si ne spunea povesti despre diferitele locuri pe care ni le arata. A…si am mai vorbit despre Bhrams si Rachmaninov si altii. Terminase filosofia cu multi ani in urma si m-am simtit in largul meu discutand despre diverse subiecte. Unul a fost Dumnezeu. Credea…era catolic… Mai mult, facuse ceva teologie pe vremuri. Si-a dat insa seama ca nu are vocatie preoteasca si a migrat catre filosofie. Mi-a spus ca are un frate preot si o sora calugarita si ca primul facuse cariera academica in teologie iar in prezent traieste la Ierusalim.

Auzisem de revirimentul religios din Brazilia si intr-adevar, daca trezirea spirituala se concretizeaza printr-un mare numar de biserici, atunci avem de-a face cu asa ceva acolo. Dar eu nu sunt deloc sigur ca este asa. Oricum, oamenii cred in Dumnezeu pe acolo si n-am avut timp sa-mi dau seama daca se intampla ceva asemanator cu ceea ce are loc la noi: religia este o chestiune care merge in paralel cu viata concreta si Dumnezeu este bun atata timp cat nu ne strica socotelile.

Mi s-a plans de nu stiu ce predicator penticostal/charismatic care stoarce bani de la enoriasii sai, nevoiasi in cea mai mare parte, cu tot felul de promisiuni de rasplatiri materiale ce vor urma darniciei si nu l-am contrazis. Cu vreo zece ani in urma as fi facut-o. Acum prefer sa tac, in cel mai bun caz, dupa ce am tras cu ochiul indirect sub capota masinii de facut bani din religie, prezenta si pe la noi.

Mr. Araugo avea un fiu care studia nu stiu ce….cred ca tot filosofie si care urma sa plece la studii in China, unde va aprofunda limba si cultura chineza. Era mandru de el si il inteleg…

Vorbea fluent engleza si am aflat ca nu iesise niciodata in afara granitelor tarii sale in cei peste 60 de ani de viata.

Cum de mi-am adus aminte de Mr. Araugo? A…da, Saint-Saens pe care-l ascult chiar in acest moment cu castile pe urechi.

(mai jos, Mr. Araugo impreuna cu subsemnatul si cu un coleg de servici)

Leave a Reply

