mirosdecafea

Just another WordPress.com site

(Ne)cugetari din ograda evanghelica.

1 Comment


Internetul a facut posibila libera exprimare, in cel mai pur sens al cuvantului. Adica nu doar ca spui ce ai in cap, indiferent daca ai ceva care merita sau nu spus, ci sa te faci si auzit. S-au creat adevarate comeunitati virtuale de bloggeri si comentatori care deja se cunosc intre ei si care se gratuleaza reciproc, asta spre deliciul unora – eu numarandu-ma printre ei.

Eu cred ca binele creat este mai mare decat raul inerent. Pana la urma, libertatea este un lucru bun si intre a spune ce gandesti, chiar daca gandesti aiurea, si a repeta ca papagalul chestii adevarate in sine, dar pe care nici nu le intelegi si nici nu le crezi, eu aleg prima varianta.

Prin urmare suntem liberi sa spunem ce gandim iar daca ceea ce iese in afara e aiurea, nu faptul c-a iesit ar trebui sa ne sperie ci faptul ca exista, ca a luat nastere si probabil ar mai trebui sa ne intrebam cum, de unde si de ce? Ce exegeza schioapa a nascut o hermeneutica schiloada? Cine a hranit strambatatea sau cine si de ce n-a reusit s-o indrepte?

Ma gandesc acum si la femeia aia care si-a omorat copilul pentru ca, nu-i asa, si Avraam ar fi facut acelasi lucru daca Dumnezeu nu i-ar fi oprit mana ridicata in care tinea cutitul.

Dar ma gandesc si la “personagiile” de tot soiul care apar si-si dau cu parerea cu aceeasi usurinta si sarm cu care se scobesc in nas.

Unul din ele se semneaza “Zaharia B” si marturisesc ca amuzamentul mi-a fost absolut, citindu-l, asta dincolo de gravitatea subiectului. Dumnealui se ia la tranta verbala cu niste doamne / domnisoare care acuza anomalia situatiei in cazul crimei de la Brasov si sugereaza ca anumiti factori au favorizat-o: femeia avea 7 copii la varsta de 27 de ani, probabil saracia si nivelul de cultura, zona eclesiala careia-i apartinea (aia cu fusta, batic si cantari din harfele mari).

Mai jos, cateva perle ale lui Zaharia B. – careia nu-i neg un oarece talent literar nativ, impletit insa cu multa confuzie sfatoasa si misoginism agresiv. Deci…Zaharia B:

“Nu am gasit formula intermediara corecta intre a califica femeia aceasta “vinovata” si a spune senin ca “bine a facut”, prin urmare ca unul care nu sunt medic psiho, nici anchetator, nici popa… o gasesc vinovata de ce s-a intamplat si cred ceea ce au spus cei mai multi, ca este bolnava psihic. “

“Si eu care te credeam doctorita, preoteasa, sora aleasa…”

“Ai cumva impresia ca i-am incurajat pe barbati sa-si distruga femeile prin sex ? “

“De ce te ratoiesti la mine pe inventiile tale nevrotice ? De ce ?”

“Stiu ca nu esti singura care iti minti mintea si te hranesti cu ‘lesuri de barbati’, “

lumea e diversa, crestina, pagana, dar mai ales nebuna.” (!!!)

“confirm in totalitate faptul ca familiile noastre numereoase sunt fericite: femeile penti sunt sotii iubitoare, vrednice gospôdine, mame gingase, harnice, intelepte, copiii sunt ascultatori, silitori la invatatura, respectuosi. Bunacuviinta ca la noi unde crezi ca mai gasesti ? Poti face vreo comparatie intre copiii credinciosilor, numerosi, modest imbracati, cumpatat alimentati… si beizadelele pe care ii propune gaby si se leapada de ei Mircea ?”

“un singur lucru este valabil; si acesta ne priveste pe barbati, mai ales pe mine:
Suntem in urma voastra,”

” v-am lasat sa va emancipati, v-ati facut profesoare, notare, doctorite, preotese, menajere-sefe, poetese, dive, metrese… Noi am ramas la oi si boi, noi suntem mai putin spalati si parfumati, mai inceti la vorba, mai prostuti la… cam la toate.
Sa va fie de bine: sefia, fudulia, neomenia… toate. Ne-ati putea invata sa nastem si prunci ?!”

“Oare va dura mult domnia voastra ? Dar robia noastra ?”

“Nu am vreun motiv de netrecut sa fiu suparat pe tine si nici temei de fier sa te plasez in coltul obtuz al acestei mese nerotunde de galceava, dar, nici tu nu esti indreptatita sa-mi ‘bocani’ tot felul de reprosuri si ponosluri de tine inventate.”

Aaa… sunt si eu obtuz ? Asta ti se pare grav ? Mie mi se pare normal; si de aceea m-am bagat in acest cor al vocilor diforme si nonconforme…”

“Nu am nici o plangere, nu port nici o povara, nu suport nici o robie.”

Aferim, frate Zaharia.

🙂

One thought on “(Ne)cugetari din ograda evanghelica.

  1. Salut bre, bloggerule/carcotasule,
    Da’ vad ca ai inceput sa te scobesti in nas vartos, nevolnicule ! Doar zici tu ca e estetic, util si facil…
    Am ramas o leaca in espectativa, nestiind daca este bine sa te bag in seama ori sa te las in sminteala ta. Uite ca ma iau la tranta literara si cu tine, esti acasa ? Esti sanatos ? Esti curajos ?

    1. Ai mascat atat de abil referintele-trimiterile la sursa, incat de abia le-am descoperit si is sigur ca mai toti cititorii tai nu pot confrunta ce zici tu cu ce am scris io; asta tot un fel de viclemie se cheama.

    2. Facand selectia citatelor dupa interesul tau si scotandu-le din context, ai creat o imagine deformata pe care ai si diagnosticat-o in preambul cu gand rau si pacatos;

    3. Nu stiu cum se cheama procedeul folosit de tine, dar e limpede ca este la limita legii si al bunului simtz. Tu bloggeresti, fara sa te consumi, fara sa gandesti. Ce ar fi sa-ti intretii cititorii cu disteptaciunea ta, nu cu prostia mea ?!

    4. Nu-ti cer nimic si nu te amenint cu nimic, doar iti amintesc ca te-ai folosit de numele meu, care este unul real, in timp ce despre tine nu dai nici un fel de informatii, nici pe blog, nici aiurea; poate ca “dan h” e un simplu pseudonim.

    5. Te-ai facut ca nu pricepi care este mobilul comentariilor mele pe http://www.pasi.ro la acel articol, anume de a lua atitudine fata de modul grosolan in care a fost prezentat comunicatul cultului penticostal, iar in plan secundar, am dorit sa temperez zelul nepermis in atari imprejurari al unor femei de a bontzeli barbatii pentru ca isi “calaresc” femeile ‘fara discernamant’.

    Gata cu tranta, amice; fii putin atent aici:
    In putinele cuvinte pe care le-ai atasat selectiilor tale tendentioase din comentariile mele ai facut cateva erori nepermise:

    a. asocierea dintre gestul femeii de la Brasov (crima !) si “Taina jertfirii lui Isac” este absolut odioasa, sterge de acolo asemenea analogii !

    b. sunt o persoana care scrie si publica, am un nume relativ cunoscut, te deranjeaza cumva asta ? De ce nu ai preluat, de exemplu texte serioase sau pamflete semnate z b, ci niste comentarii pe care le-am scris in zeflemea in mod intentionat si vadit ironic? Ce, nu ai vazut ca anterior le-am atentionat pe distinsele comentatoare sa aiba putina decenta ca e vorba de inmormantare ? Dar ele au continuat sa indruge bazaconii… Oare ce parere ai despre scenariul infantil conceput de Carmen despre gestul femeii, despre care ea crede ca era constienta si vicleana ? Cum de nu s-ar fi gandit atunci, biata sora Ieudeanu sa simuleze un accident sau o rapire a copilasului? Cum poate crede o “femeie disteapta” ca gabriela asemenea copilarii?! Nu-i asa ca nu intamplator nu ai citat si perle mar’ca ca’rmen, gabi, sau maria sau ana sau ana-maria ?

    c. am spus-o si o repet: nu sunt misogin, le pretuiesc pe femei si dovedesc asta cu zeci de texte publicate, cu fapte de toate zilele, dar cum dovedesti tu, bre, carcotasule, ca nu esti afemeiat, sau muieratic cum ar zice viminacium ? Cum ?

Leave a Reply

