mirosdecafea

Just another WordPress.com site

Luat la ochi prin catarea ZB-ului. (3)

Leave a comment


Ilustrul anonim – la ZB ma refer – care a catadicsit sa ma blagosloveasca cu parascovenii coapte in cuptorul supraincins al gandirii domniei sale, a spus intr-un comentariu ca:

lumea e diversa, crestina, pagana, dar mai ales nebuna.”

Corect.

In special partea cu “nebuna” imi place. Dar si aia cu “diversa”.

Inseamna ca pot sa incapa o gramada de lucruri in sertarul ei si tot la fel, nimic din ceea ce iese de acolo nu ar trebui sa ne surprinda.

“ZB” este un prototip pentru o categorie pe care am intalnit-o adesea in mediul evanghelic, cu preponderenta in ramura lui penticostala si anume, legalistii.

Adica cei care isi poarta turbanul si barba pe dinauntru, care in loc de “Alah Akbar” te ucid cu versete, evident motivati de muuuuuuuuulta iubire in numele careia iti vor binele. O sa ma opresc aici si-o sa-l las in pace – ma rog, un fel de pace – ca sa se desfasoare mai departe pe campia lunga si lata a internetului care, de altfel, suporta absolut orice.

Legalismul nu a murit pentru ca el este insasi moartea. Otrava din el nu lasa sa creasca vreun fir de iarba macar, care sa intrerupa monotonia nisipului sterp al lipsei de gandire si de zambet.

Legalismul nu este “pro” – pro dragoste, pro cer, pro viata… – ci el se defineste pe sine printr-o continua negare. Acel “sa nu cumva sa…” da tonul existentei golita de viata si al activitatii care nu se naste din iubire ci dintr-un amar simt al unei datorii prost intelese. Negarea fara afirmare si interdictia fara permisiune, ucid. Inainte de a-i spune lui Adam sa nu manance din pomul cunostintei binelul si raului, Dumnezeu i-a dat acestuia permisiunea sa manance dupa placere din toti ceilalti pomi ai gradinii.

Asociez legalismul cu negandirea, cu prostia militanta si aroganta. Pleonasm? Posibil, de vreme ce prostia nu poate fi decat aroganta si militanta.

Oricum, eu am ajuns la concluzia ca Dumnezeu este mult mai predispus sa acorde har, decat sunt eu.

Inca odata (pentru ultima data), deja celebrul, marele, anonimul Zaharia B:

a. asocierea dintre gestul femeii de la Brasov (crima !) si “Taina jertfirii lui Isac” este absolut odioasa, sterge de acolo asemenea analogii !

– da, este odioasa, dar n-a aparut in capul meu ci intr-al ei. Nu, nu sugerez ca e o idee indusa de genul de invataturi propovaduite in biserica frecventata de dansa dar…de ce n-a reusit biserica, invataturile acesteia, sa impiedice asemenea monstruozitate? Neuronul singuratic naste monstrii.

b. sunt o persoana care scrie si publica, am un nume relativ cunoscut, te deranjeaza cumva asta ? De ce nu ai preluat, de exemplu texte serioase sau pamflete semnate z b, ci niste comentarii pe care le-am scris in zeflemea in mod intentionat si vadit ironic? Ce, nu ai vazut ca anterior le-am atentionat pe distinsele comentatoare sa aiba putina decenta ca e vorba de inmormantare ? Dar ele au continuat sa indruge bazaconii… Oare ce parere ai despre scenariul infantil conceput de Carmen despre gestul femeii, despre care ea crede ca era constienta si vicleana ? Cum de nu s-ar fi gandit atunci, biata sora Ieudeanu sa simuleze un accident sau o rapire a copilasului? Cum poate crede o “femeie disteapta” ca gabriela asemenea copilarii?! Nu-i asa ca nu intamplator nu ai citat si perle mar’ca ca’rmen, gabi, sau maria sau ana sau ana-maria ?

– nu…nu ma deranjeaza celebritatea persoanei dumitale si nici n-o invidiez. Sau poate ca invidia e cea care ma bantuie…cine stie? Motivul pentru care nu am citat alte “perle” este acela ca perlele domniei tale sunt unice, distincte, monstruase, colosale, gigantice, grase, superbe, ciumege ca niste paduchi galbeni si care-si fac veacul sub cutele negandirii si ale nevegherii de care dam dovada cu atat de multa si prosteasca usurinta.

c. am spus-o si o repet: nu sunt misogin, le pretuiesc pe femei si dovedesc asta cu zeci de texte publicate, cu fapte de toate zilele, dar cum dovedesti tu, bre, carcotasule, ca nu esti afemeiat, sau muieratic cum ar zice viminacium ? Cum ?

– le pretuiesti pe femei???? serios??? inseamna ca eu am halucinatii!!!

Iti suna cunoscute texte de genul asta:

“Oare va dura mult domnia voastra ? Dar robia noastra ?”

???

Sa stii ca nu-mi apartin.

In incheiere, dat fiind faptul ca e ultima misiva cu dedicatie pe care ti-o adresez, cateva consideratii:

1. nu cred c-o sa devenim prieteni vreodata. Nu mi-am propus asta si sansele sa se intample accidenta, sunt minime. Foarte posibil ca lucrurile care ne despart sa fie mult mai multe si mai mari decat cele care ne unesc. Mda…posibil…

2. Incetez un razboi fara o miza finala. N-are rost…

3. Personal as recomanda mai multa zabava in comentarii / idei expuse. Nu strica  si la multele prostii debitate, chiar ar face o nota (placut) discordanta.

In rest, o dimineata / dupamiaza / seara / noapte buna sa aveti.

Sper sa nu ne mai auzim…. Ah..si declar pe propria raspundere ca nu-s nici afemeiat si nici muieratic (apropos….care e diferenta dintre cele doua categrii?)

Dar mie cine-mi garanteaza ca matale nu esti stripper, cocota masculina, pederast si pedofil, hai???

Leave a Reply

