mirosdecafea

Just another WordPress.com site

Ganduri despre tara mea (de jos)

4 Comments


Te iubesc, tara, tarisoara. Patria mea de glorii, dor si reumatisme. Tara tuturor imposibilitatilor, cu munti falnici si vai adanci, cu ape acoperite de ceturi in dimineti plictisite ca o flegma pe care-o arunci impotriva vantului si-ti ajunge in cele din urma pe camasa.

Tarisoara mea cu baieti si fete plini de iubiri multiple si variate, neplatonice, neoplatonice si epicuriene, cu femei frumoase si ieftine, disponibile tuturor italienilor decrepiti care ajung pe aici si barbati posesori de portofele relative si burti absolute.

Tara mea in care injuratura adasta pe coltul buzei impreuna cu tigara atotprezenta, in care se baga si se scoate totul si de peste tot si unde lantul, ghiulul si maneaua sunt semne ale virilitatii cu succes probata cu vecina de peste drum sau cu colegele de serviciu de catre barbati cu burta, maiou si slapi.

Tara mea de bautori de bere, palinca, rachiu de prune, de mere si de sfecla, asta ca sa intregesc superba metafora a celor de la “Fara Zahar”:

“…dau de baut in discoteca / la prieteni, Whisky / la dusmani: rachiu de sfecla…”

Tara tarabelor din spelunci imputite si a teraselor de pe centru, a carutelor trase de bidivii scheletici si a sutelor de cai putere care-ti striga in ureche cand trec pe langa tine ca esti un fraier amarat, pentru ca tu nu ai asa ceva.

Tara lui Basescu, Antonescu, Iliescu si Po(a)nta, a injuraturilor de mama in direct pe sticla tembelizorului si a prostirii cu buna stiinta a neganditorilor de peste tot, a sufletelor si trupurilor de vanzare intr-un numar mai mare decat al celor dispusi sa le cumpere. Tara istericalelor de tzatza si a dialogului generalizat (adica toti vorbesc in acelasi timp in timp ce nimeni nu asculta).

Tara bisericilor care rasar ca ciupercile dupa ploaie, generous finantate de dubiosi oameni de afaceri care incearca sa-l mituiasca pe Dumnezeu asa cum au facut-o cu primarul, prefectul, politaiul si judecatorul, ca sa le treaca cu vederea faptul ca-si inseala nevasta cu amanta si amanta cu secretara – dar pana la urma sunt si ei oameni, nu?

Tara diplomelor date tuturor idiotilor dispusi sa plateasca pentru ele si unde Dr-ul pus in fata numelui, poate sa insemne foarte mult sau mai putin decat costul cernelii care a scris binomul literelor.

Tara tiganilor de care trebuie sa te temi si care si-au pus pirostiile ceaunurilor in vilele din centrul Timisoarei, cu blagoslovenia autoritatilor posesoare de lasitate si luatoare de spaga.

Te iubesc tara mea si sper ca odata sa te parasesc pentru totdeauna.

4 thoughts on “Ganduri despre tara mea (de jos)

  1. mamei mele ii place, si e intru-totul deacord

  2. Nu, nu o iubesti!
    Doar ti se pare.
    Mi-e greu sa cred ca nu ai vazut si locuri frumoase, ca nu ai cunoscut si oameni minunati!

    • Poate ca ai dreptate, Ana-Maria. Probabil ca o iubesc asa cum iti iubesti (mi-am iubit) tatal betiv si de care ti-e rusine. Cu ciuda, cu regret, cu incrancenare si intrebandu-te: de ce eu?
      Da, am intalnit locuri frumoase si oameni faini si ma doare cand vad aceste locuri murdarite si batjocorite si acesti oameni calcati in picioare.

  3. Se pare ca avem ceva in comun.
    Si pe mine ma doare, dar nu vreau sa plec.
    Cand iubesti e si bucurie, incantare, extaz, speranta!
    Iti doresc sa le traiesti si sa fie de o intensitate mai mare decat durerea!

Leave a Reply

