mirosdecafea

Just another WordPress.com site

Protest antiprotest

5 Comments


Mesajul de mai jos mi-a fost trimis recent si este un protest la protestul meu anterior. Primul lucru care mi-a trecut prin minte atunci cand l-am citit, a fost ca autoarea lui are dreptate si ca dreptatea ei este mai dreapta decat a mea. Citindu-l, veti intelege de ce.

Dane, protestez.
Tara asta, asa cum e, e tara in care Dumnezeu a hotarat sa fiu. Sa fii. Poate ca doar pentru o vreme. Cine stie?

Da, merita tara asta sa fie iubita. E tara in care ploua vara (chiar daca mai rar, dar ploua totusi) şi ninge iarna (chiar daca nu atat de abundent si de furios cum mi-as dori eu…) Tara cu munti frumoşi şi cu mare, cu izvoare pentru tot soiul de beteşuguri, cu deltă şi cu campii leneşe. Tara in care mai poţi merge sa respiri aer curat si sa bei apa de la izvorul din Mestecaniş. Ţara în care ceaţa se lasa sfioasa şi e convinsa sa plece iute.
Tara cu iubiri de o viaţa şi cu iluzii de iubiri de-o viaţa. Ţara în care un barbat de 45 ani roşeşte ca a trecut pe langa o fata care i-ar placea lui dar nu are curaj sa o salute decat de pe cealalta parte a strazii. Ţara în care o fată de 35 ani ştie sa işi respecte familia şi sa aiba grija de ea, se descurca să ţina o casa şi nu alearga sa işi cumpere lanţ de legat cela mascul ce i-a dat odata un telefon.
Ţara în care exista oameni care muncesc cinstit şi cu pasiune. Ţara în care un om necunoscut se opreşte şi iţi ofera o plasa in care sa iţi aduni merele cazute din punga de leul de pe vremuri. Ţara în care şoferul de tir ajuta o doamna sa îşi faci pana la maşina şi nu îi cere sa ii viziteze cabina. Ţara în care cel mai sarac dintre saraci aduce înapoi 10 lei daţi, pe care el îî considera împrumutaţi.

Ţara în care traieşte un Fănel şi o Cristina, doi oameni obişnuiţi la care ţi-e drag sa te uiţi şi e ziditor sa îi asculţi. Ţara în care un om care nu-mi datoreaza nimic a trecut de doua ori munţii sa ajunga la mine doar pentru că ştia el că eram la necaz. Ţara în care exista preoţi care nu vorbesc de Dumnezeu, dar traiesc în aşa fel în care oamenii care sunt ajutaţi de ei sunt atinşi de Dumnezeu. Ţara în care exista şi copii crescuţi frumos care spun „Dar ţie nu-ţi trece prin cap ca mi-e dor de tine?”, şi tineri care ştiu saluta, şi vârstnici cu care merita să stai de vorbă.

Ţara lui Florin G., consilier PDL care a stat doua ore cu mine în strada, la o acţiune antidrog, care s-a ascuns de camere şi care a întrebat doar „Cu ce vă mai pot ajuta?” Ţara în care Claudia A., consilier USL a renunţat la multe din treburile personale ca sa stea cu noi, sa cautam soluţii pentru situaţiile care necesita soluţii. Ţara în care Mihai S., militar de cariera, a plans pentru ca a primit de la mine un prosop ţesut de bunica mea. Ţara în care poliţistul venit la locul unui accident a stat pana s-a asigurat că totul e în regula şi a sunat mai apoi sa verifice ca s-a asigurat bine că totul e în regulă.

Ţara în care există doctori pe bune şi pe muncă grea, bursieri fulbright şi instituţii de genul Institutul intercultural Timişoara, care e instituţie consultant al Consiliului Europei. Ţara în care ţiganca ce coordonează un proiect la Pakiv se gandeşte cum sa facă să mai deschida o filiala în Sălaj. Ţara în care un Iosif P., finanţist de renume internaţional (incă membru în bordul de concucere al Băncii Naţionale), după ce a trecut printr-o arestare (dovedită a fi fără temei de Curtea Europeană a Drepturilor Omului, costul fiind scoaterea din conducerea Băncii Transilvania, bancă de el fondată), nu a plecat din ţară ci a fondat ceea ce se numeşte Consiliul Civic, ceva grozav pentru urbea în care a decis să îşi ducă mai departe zilele.

Ţara asta are oameni frumoşi şi cinstiţi şi inteligenţi. Doar priveşte cu atenţie.

Nu ţi-am răspund pe blog pentru că am folosit prea multe nume si nu am permisiunea purtătorilor acestor nume lor sa dau cu ei la gazetă.

C.

———————–

PS: iar eu mi-am bagat nasul si am pastrat doar initialele numelor.

5 thoughts on “Protest antiprotest

  1. Erata: “campii deloc lenese”

    • Subscriu la cele scrise aici. Frumos

    • As scrie replica la erata, ca le-am strabatut, le-am vazut si le-am plans soarta – bietele noastre campii pustii!!! Si as scoate in evidenta si raspunsul Stapanului la plangerea dv draga C; scoateti capul pe geam si vedeti daca ninge, ori nu, pe cat va doriti…
      In rest, frumos, duios, sa fie tot romanul sanatos!

      • Multumesc! Chiar ca nu m-am gandit ca ninsorile de acum sunt intr-un fel, raspuns la plangerea mea…Hmm…

  2. 🙂
    Si eu cunosc astfel de oameni, oameni care ma fac sa ma simt binecuvantata ca ii cunosc!

Leave a Reply

