mirosdecafea

Just another WordPress.com site

Ce fac de halloween

Leave a comment


Ca orice roman bine infipt in mioriticul si atotpermisivul spatiu carpato-danubiano-pontic, nu pot ramane insensibil la influentele atotprezente ale culturii americane. Imi port cu stoicism blugii (ce bine ca nu trebuie calcati), imi mestec din cand in cand orbit-ul fara zahar (asta pentru ca nu am avut timp sau chef sau de-amandoua ca sa trec pe la dentist si sa-mi astup cariile) si ma uit, la fel de “uneori” la filme americane, unele OK, cele mai multe de spalat creierul. Dar de vreme ce ne spalam sosetele si pe noi insine, de ce n-ar avea si creierul nevoie de cate o astfel de baie, nu?

A, si mai merg la o biserica cu “praise & worship”, adica muzica celor de la Hillsongs doinita in limba nationala si dulce. Dar Hillsong-ul e Australian insa si australienii sunt tot un fel de americani, ca si moldovenii de altfel, care s-au americanizat migrand masiv in Italia si Spania unde au mancat pe la Mac si s-au uitat la tanar si nelinistit, tradus in italiana / spaniola pana cand a venit criza peste ei iar unii s-au intors in tara, vorbind romana cu un puternic acent italian sau, dupa caz spaniol iar italiana si spaniola cu accent american.

Ce pacat ca nu mai vin asa de multi predicatori americani prin bisericile noastre asa cum se intampla prin anii ’90. Uneori ne aduceau si ajutoare. De exemplu sapun. Da, ne-au adus sapun si fratii s-au certat, mai sa se ia la bataie pentru ca unul din diaconi se apucase sa imparta a doua bucata de sapun in timp ce unii credinciosi n-o primisera inca pe prima. M-am intors acasa cu sapunul si l-am mirosit pret de o saptamana pana m-am indurat sa-l moi in apa si sa ma spal cu el.

Ce pacat ca sapunul curata doar picioarele si subsuorile, nu si constiinta.

Of, dar ce am oare cu americanii? Cred ca nici macar nu erau americani cei care au adus sapunul. Sau erau? Nu mai stiu…

Tot pe atunci, pastorul de la fosta mea biserica si-a pus numarul la masina cu “SUA” si a comentat un carcotas ca de ce nu l-a pus “har” sau “cer”? Dar inainte de asta respectivul a fost in multiple vizite (de lucru, evident) prin susamintita tara si cine stie, o fi ajuns la concluzia ca SUA e un fel de “cer” in care unora li se da “har”-ul sa ajunga. Adica tot acolo ajungem, la americani vreau sa spun…

Tutea spunea ca fiecare roman ar trebui sa aiba acasa o icoana cu Columb, ca fara el, acum am fi invatat cu totii nemteste, cu cartile de germana pe genunchi si asezati pe banci cazone de lemn. Si probabil c-am fi facut “praise & worship” in ritm de fanfara sau cel mult pe muzica de acordeon, purtand pantaloni trei-sferturi, jambiere si palarii verzi si cu pana de cocos infipta in partea dreapta. Tot mai bine decat cu balalaica si huruit de senila de tanc rusesc…

Ei…dar parca incepusem cu halloween-ul, adica ce fac eu de halloween. Pai ce sa fac? Ca tot omu’, ma costumez si ma ascund (in pijamale si sub plapuma).

Leave a Reply

