mirosdecafea

Just another WordPress.com site

Hai sa gandim un pic (1)

Leave a comment


Daca stai prea mult intr-o singura pozitie, intepenesti. Nu realizezi asta decat atunci cand incerci sa te misti. Durerea ascutita iti da de stire ca ceva s-a blocat. Atunci poti continua miscarea in ciuda durerii si a disconfortului, pana cand cauza ei dispare, adica pana muschii se destind si incheieturile ajung sa functioneze din nou in parametrii. Sau poti sa ramai asa, teapan ca un mort, incremenit in pozitia aceea. Eviti durerea dar nici nu mai faci nimic. Scapi de disconfort dar…cu ce pret?

Marturisesc ca mi-e in continuare simpatic Cristian Ionescu, desi imi aminteste tot mai mult de purtatorul de cuvant al regimului taliban din Afganistan, inainte de atacul americanilor: turban, salvari si engleza impecabila. Articolele sale despre miscarea carismatica (ca si articolele pe aceasta tema ale lui Dionisie Bodiu – de altfel mult mai in tema decat CI, ca unul care a petrecut ceva ani in aceasta miscare)  ar trebui citite de fiecare pastor sau lider carismatic din Romania. Unele din cele mai dificil de observat adevaruri despre persoana ta le afli de la cei care nu-ti sunt prieteni, de la critici si asta indiferent de motivatia lor.

Sa vedem cateva chestii interesante. Cu unele tind sa fiu de acord, desi in cazul a aproape fiecareia dintre ele sunt necesare precizari si note de subsol. Deci:

   Adevarat:

“direcții de evadare din spațiul biblic al manifestărilor spirituale legitime prezenței Duhului Sfânt: mai întâi, atunci când contextul general al adunării (timp, învățătură, resurse) este dezechilibrat în favoarea experiențelor și în detrimentul celorlalte funcțiuni spirituale ale Bisericii;” – corect. Invatatura/teologia nu este punctul forte al miscarii carismatice si tendinta de a face ca experienta sa primeze, urmarirea obsesiv-agresiva a prezentei Duhului (necesara si de dorit, de altfel), se face ades printr-o scurtcircuitare a gandirii. Din pacate, este un fenomen cel putin la fel de comun si in miscarea penticostala, insa acum vorbim despre cea carismatica… Dat:eci:

   “pe panta închinării, cultura și manifestările lumești, copiate din spațiul secular, sunt integrate cu iz de spiritualitate în adunările bisericii.” – mda. Am vazut asta. Nu doar noi evanghelizam lumea ci si aceasta ne “evanghelizeaza pe noi”.

   Fals:

“în cazul experienței românești consider că Biblia a fost respectată și pionierii penticostalismului românesc au avut o reticență proverbială față de extreme.” – absolut eronat. Miscarea penticostala din Romania a fost marcata de multe extreme, incepand de la barbatii tunsi la zero si femeile infasurate in carpe pana in varful nasului (baticurile cu trei noduri: in numele Tatalui, al Fiului si al Sfantului Duh) si continuand cu proorociile anti-fâş, anti-perciuni anti-cravata si anti-tocuri. Toate aceste au fost destul de comune pana pe la inceputul anilor ’90. Problema lui Cristian Ionescu este ca si-a stabilit propriile limite ale normalitatii si tot ce trece dincolo de acestea este taxat fara drept de apel. Apropos: v-ati gandit cum ar reactiona un om de pe strada, un necrestin pus in situatia sa asiste pe nepusa  masa la o staruinta penticostala dupa Duhul Sfant?

   Si idei interesante, asupra carora merita gandit. Adevarat sau fals…? Inca nu stiu:

mișcarea carismatică nu își are rădăcinile nici la Azusa, nici la Păuliș și nici în odaia de sus din Ierusalim, ci în tranșeele revoluției culturale din anii ’60, ’70.” – Posibil. Sper ca nu….

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s