mirosdecafea

Just another WordPress.com site

Tentatia Urii

4 Comments


 

hatred

Acest articol se constituie intr-o continuare a remarcilor facute in precedentul si oarecum, generate de tipurile de reactii provocate de déjà faimosul “dans dacic” al lui Sunny Tranca si al celor de la biserca din Baia Mare. Mi-am propus insa sa incerc sa trec dincolo de acest caz particular, desi marturisesc ca s-ar putea scrie o lucrare destul de serioasa de antropologie sau psihologie, citind articolele lui Cristian Ionescu pe aceasta tema, dar mai ales comentariile generoase, ca numar si dimensiune, pe care a reusit sa le adune. Voi incerca, deci, o analiza a urii.

Spuneam ieri ca mi-a fost dat sa intalnesc mult prea multa ura in numele religiei. O ura care se justifica prin imbratisarea adevarului iar uneori se camufleaza in spatele unei iubiri declarative fata de acela care-I este obiect si victima. Noi nu uram ci spunem adevarul. Nu barfim ci transmitem informatii. Noi nu uram, ci incercam sa-I aducem pe ei, pe ceilalti, pe calea cea dreapta. Nu, nu uram insa iubirea pentru biserica se constituie in argument si indemn de a-I indeparta, izola, compromite pe cei care, intr-un fel sau altul, ameninta aceasta biserica.

Prima caracteristica a urii este escamotarea. Ura se camufleaza, se ascunde, se deghizeaza, la fel cum descompunerea care si-a infipt coltii intr-un cadavru este acoperita de farduri si invelita in formol, incadrata de flori si mascata de eufemisme. Cautam, gasim ascunzatori ale adevaratei fete schimonosite si incrancenate. Iar daca nu mai reusim sa gasim astfel de ascunzatori, preferam sa evitam oglinda.

Ura este o dragoste inversa, o aruncare in directia opusa ordinii, armoniei si pacii incluse in iubire, catre neantul fara nadejde al nelinistii permanente. Ura exclude pacea; ea este activitate continua, miscare haotica, sfasiere interioara, inainte de a se concretiza in sfasierea celuilalt. Oamenii care urasc sunt victimele nelinistii absolute.

Ura recreaza persoana catre care se indreapta. Aceasta trebuie sa devina vrednica de ea asa ca o vom supune transformarilor necesare, ca sa se potriveasca profilului celui ce atrage ura, o merita, o absoarbe. Cei care danseaza sunt lumesti. Cei care chiuie sunt satanisti. Luminile imita discoteca. Dreapta credinta este abandonata, batjocorita, calcata in picioare. Sfintenia nu este doar neglijata ci anihilata de-a dreptul.

Ura orbeste nu pentru ca nu mai vezi nimic, ci pentru ca, mai rau, ajungi sa vezi ceea ce vrea ea sa-ti arate. Don Quijote vedea monstrii in loc de mori de vant si pornea in calop si cu lancea in pozitie de atac ca sa-I doboare, intr-un gest de nebunie care se intinde catre un idealism ce infrunta realitatea mercantila si deci, ostila. Ura  insa te face sa vezi monstrii in semnii tau si uneori in fratii tai – un asalt al monstrilor realitatii impotriva dragostei care crede totul si nadajduieste totul.

Ura este un rau, indiferent de circumstantele in care se naste si isi duce traiul. Uneori este explicabila insa acest lucru nu o face mai putin distructiva.

Raul pe care-l faci celui ce ti-a facut rau, nu anuleaza acest rau asa cum intervii cu o forta de sens opus si egala ca valoare, pentru a contracara o anumita actiune. Raul indreptat impotriva altui rau il dubleaza pe acesta. Ura care uraste pe cei ce fac raul, in realitate il amplifica. De aici Solutia Scripturii: biruirea raului prin bine, refuzul razbunarii, cautarea reconcilierii, aplecarea catre iertarei.

Dumnezeu este dragoste. Paradoxul consta in faptul ca acelasi Dumnezeu poate sa iubeasca si sa urasca in acelasi timp. Cel care l-a sacrificat pe Isus pentru a-I mantui pe pacatosi e acelasi cu Cel care-I va arunca in Iad pe care i-au intors spatele si si-au continuat drumul intru egoism, rau si ignorare a Creatorului.

Doar Dumnezeu poate sa iubeasca si sa urasca oamenii si sa faca asta in acelasi timp. Noi nu.

Absenta dragostei este contraargumentul absolut al oricarei tentative de a le vorbi oamenilor despre Dumnezeul nostru. O biserica care nu ofera o alternative viabila la o lume a urii, face parte din aceasta lume. Nu vom reusi sa-I convingem pe ceilalti de viabilitatea crestinismului nostru, folosind argumente logice, spectacole bisericesti de Duminica sau show-uri care de cele mai multe ori sunt o imitatie proasta a mediei laice.

Pocaitii stiu sa urasca extrem de bine. Sincer…nu stiu de ce ar trebui oamenii sa vina la noi? Cand ma uit in jur si vad ceea ce vad, ceea ce ma socheaza nu este faptul ca din ce in ce mai putini sunt cei care mai vin din afara in bisericile nastre ci ca (mai) sunt totusi si din acestia.

Afirmatia lui Isus, ca oamenii ne vor cunoaste prin dragostea pe care o vom avea unii fata de altii, reprezinta un verdict cu caracter absolut.

Advertisements

4 thoughts on “Tentatia Urii

  1. Sa aiba dreptate Pustan atunci cand spune ca e convins ca va fi o trezire revarsata de Domnul in natia noastra dar in interiorul religiei majoritare, nu intre noi si ai nostri pusi de-oparte?
    Totusi cred ca n-ar trebui sa generalizam. Sunt si oameni care sunt frumosi in sfintenia si punerea lor la dispozitia cerului… Slava Domnului, sunt, mai sunt…

    • Nu am intentia sa generalizez. Dar daca tu ai fi in postura sa generalizezi, in ce directie ai face-o?
      Eu vorbesc despre lucruri pe care le-am vazut de atatea ori, le-am trait. Incidentele recente doar mi-au confirmat ceea ce deja stiam. Sigur ca exista excepti, dar stii, banuiesc, relatia dintre exceptie si regula…

  2. “O biserica care nu ofera o alternative viabila la o lume a urii, face parte din aceasta lume. Nu vom reusi sa-I convingem pe ceilalti de viabilitatea crestinismului nostru, folosind argumente logice, spectacole bisericesti de Duminica sau show-uri care de cele mai multe ori sunt o imitatie proasta a mediei laice. Afirmatia lui Isus, ca oamenii ne vor cunoaste prin dragostea pe care o vom avea unii fata de altii, reprezinta un verdict cu caracter absolut.”
    Un rezumat corect, dur si adevarat!

  3. Un articol plin de adevar si Cristian Ionescu alaturi de cei care critica noua generatie ar trebui sa-l citeasca si sa inteleaga in ce gresesc.Din pertea pastorului Cristian Ionescu in loc de critici si un razboi evanghelic virtual ,ar trebui sa se ajunga la o personalitate exemplara si cu adevarat in o putere de o adevarata slujire.Se vede ca lupta lui pe spatiul virtual este mai putin crestineasca si cu un spirit chiar anti crestinesc.De ce?Explicatiile apar din paginile de accesare!Si le dau spre accesare fiindca sint dovezi scrise ;
    http://surprinsdedumnezeu.wordpress.com/2011/06/16/calomniile-pastorului-cristian-ionescu-sunt-constiente-calculate-si-deliberate/
    “De curând, pastorul Cristian Ionescu ne-a anunțat public următorul lucru:
    Am fost conștient, calculat și deliberat pe tot parcursul acestui demers. Nu am făcut nimic haotic, cu spirit de reacție și dintr-o indignare răutăciosă (deși am fost grozav de indignat). (sursa)
    Dar… pe tot parcursul demersului pastorului Cristian Ionescu putem observa următoarele lucruri:….Oricum, calomniile și minciunile lui rămân publice. Citate aici și în alte locuri. Sunt curios care va fi răspunsul conducerii Cultului Penticostal. Pentru că așa cum am spus, scrisoarea deschisă adresată conducerii Cultului Penticostal este pe drum. Până atunci, pastorul Cristian Ionescu mai are timp să prezinte scuze publice pentru calomniile și minciunile pe care le-a spus…”
    Conducerea Cultului Penticostal nu se implica in astfel de lucruri fiindca la rindul sau ,pastorul Cristian Ionescu este vicepresedintele Uniunii Penticostale America -Canada;
    http://popaspentrusuflet.wordpress.com/2011/03/14/prezentare-uniunea-bisericilor-penticostale-romane-din-america-de-nord/
    Deci interesele se expun prin puterea de pozitionare si chiar de influienta si asupra emisiunilor crestine care la fel sint deschise si sponsorizate prin persoanele din subiect si care au o mare putere;
    http://popaspentrusuflet.wordpress.com/2013/01/25/credo-tv-vis-a-vis-de-manifestarile-de-la-baia-mare/
    “..Așa s-a întâmplat și în acest caz. Comunicarea între membrii conducerii și echipa din Cluj, Târgu Mureș și Chicago a fost intensă…”
    Sa nu credem ca nu se cunoaste activitatea si personalitatea pastorului Cristian Ionescu si ;”Pastorul John Tipei, Președintele Institutului Teologic Penticostal din București, intervine printr-un comentariu pe blogul pastorului Cristian Ionescu într-un context acuzator distructiv, condamând modul în care se tratează lucruri…”
    http://penticostalismulazi.wordpress.com/2011/10/01/john-tipei-panta-nefericita-pe-care-au-luat-o-blogurile-crestine-ar-trebui-sa-constituie-un-subiect-pe-agenda-conferintelor-pastorale/
    Dar sa nu uitam ca pozitia pastorului Cristian Ionescu este insemnata in gruparea penticostal si cu multa sustinere ,iar mindria sa nu-l va lasa sa se pocaiasca si smereasca.Ci dimpotriva crede ca si pe spatiul virtual supunerea ii apartine si are puterea sa afirme orice acuzatie nefondata astfel;
    “…Poftim și vedeți ce susțineți, încurajați și apărați domniile voastre: altarul lui moloh, vițelul de aur și purtarea balaamiților! Vai de voi!..”
    https://surprinsdedumnezeu.wordpress.com/2011/06/13/minciunile-pastorului-cristian-ionescu-ii/
    Cand lucrurile se descopera si se aduc dovezi prin paginile de accesare in care apar dovezi scrise are curajul sa mai si scrie ;”…
    Necazul este ca domnul Chis da dupa toata lumea cu ce apuca dintr-un duh de razbunare. Ar fi multe de spus despre dumnealui (lucruri cunoscute in comunitate, de aceea aici nu are nicio credibilitate) dar nu este locul si nici scopul mesajului meu.
    Va recomand pe viitor sa nu luati de bun tot ce spune fiecare (chiar cu unele dovezi) si sa evitati publicarea unor astfel de acuzatii care nu-si au locul pe bloguri serioase…”
    http://platformaradar.wordpress.com/2012/11/13/raspunsul-pastorului-cristian-ionescu-din-16-septembrie/#comment-179
    In ce consta duhul de razbunare?Eu doar doresc sa se sfinteasca si sa-si accepte faradelegile si greselile care le face pe paginile virtuale.Iar daca am scris ceva care nu este adevarat si paginile de accesare nu dezvaluie adevarul ,sa dovedeasca!!!Ca pastor el ar trebui sa dovedeasca multa seriozitate si sinceritate in puterea de slujire.Si fata de comunitate,membri si confrati de slujire.Dar prin felul de expunere se vede ca nu doreste si mereu continua atacurile;
    http://popaspentrusuflet.wordpress.com/2013/02/02/reactie-comunicat-al-bisericilor-non-denominationale-carismatice-din-timisoara/

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s