mirosdecafea

Just another WordPress.com site

Nevoia de Indoiala

Leave a comment


Uneori imi traiesc crestinismul nu atat ca pe o certitudine, cat mai degraba ca pe o gramada mare de intrebari. Sau o intrebare definitiva si care le cuprinde laolalta pe toate. Un fel de gol pe care-l simti adanc in stomac, atunci cand te afli pe acoperisul unei cladiri foarte inalte si stii, vezi, intelegi ca un singur pas te desparte de gol, de cadere si destramare.

Realizez ca atunci cand imi afirm certitudinile si o fac cu prea multa vehementa si agresivitate, incerc astfel sa-mi maschez indoiala, indoielile, sa-mi spun mie insumi ca n-ar trebui sa existe, ca nici nu exista cu adevarat…

Dar ele sunt acolo.

Exista o doza sanatoasa de indoiala, asa cum exista o natura normala si benefica a durerii.

In afara ei, ne-am autodistruge.

Cum ar reactiona un copil daca n-ar simti arsura focului sau durerea provocata de taisul cutitului care-i cresteaza degetul ?

Este o indoiala care ma face sa-l caut pe Dumnezeul care imi poate da credinta, in afara careia ma simt pierdut.

Exista indoiala care ma determina sa caut, sa ma rog, sa citesc, sa scormonesc, sa urc pe coate si genunchi pe muntele intelegerii, atunci cand Dumnezeu refuza sa ma teleporteze pur si simplu acolo.

Si mai este o indoiala care ma arunca inainte din multimea de falsuri si surogate ce ma inconjoara si care-mi dau un relativ sentiment de confort, catre ceea ce este adevarat, valoros si autentic.

Da, stiu de pasajul acela care vorbeste despre indoielnic ca despre cel batut de vanturi incoace si’ncolo si care in vecii vecilor n-o sa primeasca ceea ce cere, dar nu la indoiala asta ma refer. Eu vorbesc despre indoiala care ma smulge din credinta falsa si tembela, cea care a crezut fara a cerceta, potrivit vechiuliui slogan pus in carca crestinilor, nu atat de pe ndedrept cat ne-ar place sa credem.

Indoiala care te-a facut sa cercetezi si astfel sa gasesti pentru ca este, exista, e acolo.

Dumnezeu ne asteapta la capatul unor sfinte indoieli, tinand in mana, infasurata intr-un stergar, painea adevaratei credinte care ne va intalni cu adevarat foamea.

Adevarata foame…

Leave a Reply

