mirosdecafea

Just another WordPress.com site

Desavarsita vindecare

2 Comments


Nu am mai scris demult. Pur si simplu n-am avut chef.

Dar probabil ca acesta este doar simptomul iar cauza (cauzele) este ascunsa pe undeva. Pe unde?

Poate e pur si simplu “lacebunita”. Acel “la ce bun?” care ne bantuie uneori, in special dupa o anumita varsta? 🙂

Exista si asa o enorma inflatie verbala. Spunem lucruri pe care nu le intelegem in intregime, facem afirmatii care ne lasa in urma in ce priveste trairea lor efectiva, vorbim ca sa demonstram mai degraba decat pentru a exprima si ca sa ascundem mai mult decat pentru a arata.

De vreme ce, oricum, se vorbeste atat de mult si nu am sanse sa conving vreun logoreic sa-si tina gura, probabil o tacere autoimpusa ar echilibra oarecum balanta dintre vorbe si lipsa lor, aceasta din urma la fel de necesara ca primele.

Ma gandeam zilele astea la fragilitatea a ceea ce suntem, poate cel mai bine exprimata de Sting in “Fragile”…

Mi-am adus aminte de Alex. Ultima data cand l-am intalnit era extreme de slabit. Am iesit amandoi pe culoarul spitalului judetean din Timisoara si ca sa poata face cativa pasi, a trebuit sa se sprijine de bratul meu.

Avea ambele maini ciuruite, ca un dependent de heroina asa ca au trebuit sa-I puna perfuzii la venele de la picioare. Nu mai stiu ce am vorbit…au trecut atatia ani de atunci. Poate am incercat sa-I spun lucruri aducatoare de speranta… In situatii din astea incercam sa gasim cuvintele care sa ridice, sa arate catre o lumina care se presupune ca exista undeva. Uneori nu credem in ceea ce spunem si atunci tacerea e de preferat.

Asta fac acum si asta as face intr-o situatie asemanatoare: as incerca sa aduc acolo nadejde, insa o nadejde adevarata, reala. Sau as tacea pur si simplu. Nu stiu daca atunci am facut acest lucru.

Alex visa la vindecare. Era crestin si stia, credea ca Dumnezeu poate. Ne rugam pentru el… Avea insuficienta renala si era dependent de dializa. Pana la urma, era un lucru prea greu pentru Dumnezeu? Prea costisitor? Prea mult? Era Alex prea pacatos… eram noi, cei are ne rugam niste pacatosi care astupa urechile cerului? Dar cine merita ceva si ce bine ne poate intalni intre aceste doua paranteze ale existentei care sunt nasterea si moartea, in afara harului?

Intr-o zi, Dumnezeu l-a batut pe umar pe Alex si i-a spus: “la ora 7 am sa te vindec”. Alex vorbea uneori cu Dumnezeu intr-un mod special. Adica-l si auzea… Da, trebuia sa se intample ceva, nu mai putea continua asa. Prea multa, mult prea multa durere…

Si Alex si-a anuntat entuziasta mama: “Domnul mi-a spus ca o sa ma vindece total la ora sapte.” A…am uitat sa spun ca parintii lui Alex nu erau tocmai crestini. Adica…nu erau…stiti voi…

Si bucuria crestea pe masura ce venea seara si se apropia ora sapte. Si s-a facut sapte. Si incet, incet ora sapte a inceput sa se piarda in urma iar asteptarea a continuat… Pana cand era prea tarziu ca daca se va mai intampla ceva, acest ceva sa se fi intamplat la ora sapte. Dar nu s-a intamplat nimic.

Si a fost o seara si a fost o dimineata. Ultima zi…

Alex a murit in acea dimineata. Mama lui era alaturi si ma gandesc cat noroc si cata cruzime ascunde in ea aceasta situatie: norocul de a fi alaturi de fiul tau care moare, cruzimea neputintei de a opri taisul clipei din urma.

Ultimele lui cuvinte au fost: “mama, scapa-ma”. Ultimele cuvinte nu se uita niciodata. Stiu ca parintii lui nu le-au uitat. Sau cel putin nu in urmatorii 2 – 3 ani, cand au mers in fiecare zi la mormantul lui.

A…am uitat un detaliu important: Alex a murit la ora sapte. Dimineata….

2 thoughts on “Desavarsita vindecare

  1. Unul din miturile auzite prin biserici, printre multe altele, e ca daca esti crestin mori fericit si fara teama.
    Cred ca bietul copil era crestin si cred ca s-a temut.
    Asa cum si eu ma tem de moarte, de durere si de neputiinta; si am in acelasi timp speranta ca Hristos o sa ma ajute sa trec prin ele.

Leave a Reply

