mirosdecafea

Just another WordPress.com site

Despre Dumnezu si viata, cate ceva.

Leave a comment


Pricep greu…mi-e tot mai clar asta. Sunt un scartar care are nevoie de bice pe spinare, impunsaturi in dos si daturi cu capuri de pereti ca sa realizez cate ceva esential, sa ma prind pe ce lume traiesc si ca nu-s mai buric al universului decat semenul care ma ingesuie in tramvaiul 9, in drum spre birou. Ca vrednicia de a nu duhni mi-e data de harul de a-mi permite o baie cu dus si ceva parfumuri pe care le improsc pe sub haine in fiecare dimineata, inainte de a pleca de acasa. Da, si putintica minte de a intelege ca nu-i deloc in avantajul meu sa evit apa si sapunul sau gelul de dus.

Totusi, sintagma Apostolului Pavel imi revine mereu si mereu in minte: “ce lucru ai pe care sa nu-l fi primit?”. Incepand cu faptul ca m-am nascut intr-o familie – cu toate sincopele ei majore – si ca n-am fost aruncat ca un caine intr-un orfelinat in care abuzul fizic si sexual sunt la ordinea zilei.

Apoi sanatatea, atata cata este, e un dat si un dar. Il am, o am, in vreme ce altora le lipseste. Daca arunc o ocheada la spitalul de oncologie, spondiloza mea devine o gluma de sambata seara, cand tot ce ti-ai propus e sa te relaxezi si sa te bucuri ca inca n-a venit ziua de Duminica, ca o anticamera a saptamanii cu gust de lamaie, aproape sa inceapa.

Inteleg ca nu sunt mai bun decat ceilalti, pentru ca am avut mai mult, probabil, decat acestia. Da stiu, rautatea unora si a altora nu este rezultatul unui mecanism impersonal in care acestia sunt simple victime. Oamenii fac alegeri – adesea proaste – in virtutea libertatii limitate insa nu mai putin reale care le-a fost acordata. Si totusi, ce este viata daca smulgi din ecuatia ei, harul? Cum poti trai in afara harului, cum poti sa-ti asumi frumusetea lumii, bunatatea oamenilor din jur care te surprinde adesea si mai ales iertarea oferita in mod surprinzator si inexplicabil de catre un Dumnezeu drept, pentru niste vini reale si pacate adanci ca iadul?

Nu poti, nu ai cum. Nici vorba…

Leave a Reply

