mirosdecafea

Just another WordPress.com site

Privind din Iarna Catre Toamna

2 Comments


DSCF0106

Si a fost toamna si a trecut. Nu, n-a fost lunga. Frumoasa? Oarecum… Cateva zile cu soare, cu mult soare in care am stat lungit in sezlong, incercand sa uit. Memoria imi joaca feste, probabil tuturor ne joaca. Nu poti sa uiti la comanda, sa pocnesti pur si simplu din degete si sa dispara. Si nu-ti poti rechema in constient lucrurile frumoase pe care le-ai trait odata si care s-au ascuns in cine stie ce cotlon intunecat al acesteia. Ne amintim aleatoriu, ne amintim nedrept. Cert este ca nu poti intelege daca n-ai fost aici, daca n-ai trecut prin tunel. De fapt nici cand esti aici nu intelegi, doar te straduiesti sa o faci. Te privesti in oglinda si vezi acelasi chip de alta data si poate de aceea iti este greu sa crezi ca totul s-a schimbat, ca tocmai ai iesit pe o usa care s-a inchis cu zgomot in urma ta, apoi ai auzit cheile ferecand-o cu o mie de lacate grele. Nu, nu inteleg nici acum insa inteleg , stiu ca nu inteleg si ca nu poate fi inteles nimic. Da, ramane Dumnezeu, penduland uneori intre Dumnezeu-ipoteza si Dumnezeu-certitudinea, intre cel ce a ingaduit totul si cel care te poate scoate. El n-a plecat, El nu pleaca. Noi suntem cei care plecam de acasa ca sa ne traim viata aiurea, risipind averea Tatalui – tocmai aceasta viata maruntita in clipe despre care ni se pare ca nu se pot termina vreodata. Ni se pare…

In fata imi stau sarbatorile. Nu m-am priceput niciodata sa sarbatoresc, m-am luptat din greu sa alung cumva monotonia si plictiseala. Acum cu siguranta nu va fi, nu poate fi monotonie. Uraaaa…vine Craciunul. Da, foarte probabil va fi unul fara zapada. Ca cel de anul trecut? Nu stiu, nu mi-l amintesc. La ce-i buna zapada? Sa se faca ghetus si sa aluneci, sa risti sa-ti rupi o mana sau sa ¬†tragi in piept aerul rece si sa racesti? Hm… Dar…craciun fara zapada? Si ce zapezi erau pe vremuri, ce geruri! In copilarie imi placea zapada, aveam si o sanie cu care ma dadeam uneori. Apoi in adolescenta, cand ma lungisem si eram slab ca o prajina pe deasupra, a inceput sa fie mai dificil. Degeram repede si mai aveam si ghete care luau apa si pe care le tot reparam fara prea mult succes – eram prea saraci ca sa-mi pot permite asa, pur si simplu, altele.

Mama ma asteapta de Craciun ca sa fim impreuna, ca o familie, asa ca de Craciun voi merge la Hunedoara si imediat dupa aia o sa ma intorc in Timisoara. Uff…ca sa ce? Sa astept, sa fiu, sa traiesc…

Viata merge inainte pentru ca e in mana lui Dumnezeu. Imi spun ca unul din numele lui Dumnezeu este “Speranta”. Nici macar nu stiu daca scrie asta in Biblie. Scrie?

2 thoughts on “Privind din Iarna Catre Toamna

  1. Am citit undeva intr-o carte ca oamenii care se plictisesc sunt plictisitori, pentru ca nu stiu sa isi gaseasca o distractie pentru ei insisi.
    Asta ma motiveaza ca ori de cate ori ma plictisesc sa imi gasesc o preocupare.
    Si daca prezenta iti este dorita poti sa descoperi motivele fascinatiei prezentei tale asupra altora.

    Frumusetea unui anotimp se vede cel mai bine in natura.
    Coborand din munti imi spun ca mi-ar placea sa imi traiesc batranetile intr-o cocioaba la poalele muntelui, ca daca nu l-oi mai putea urca macar sa il privesc.
    Si tot in natura se vede cel mai bine maretia si frumusetea Lui Dumnezeu.

    De ce avem nevoie de ochi ca sa credem si sa speram?
    De ce avem nevoie si cerem stimulente ca sa Ii simtim prezenta?
    Ma gandesc ca prezenta Lui e in fiecare clipa de bucurie pentru fiecare zi cu soare lenevita in sezlong, pentru fiecare zi cetoasa cand lasi masina si tu mergi pe jos cu capul in nori, pentru fiecare zi ploioasa cand vii ud la picioare si infrigurat te lafai sub un dus fierbinte. Si chiar mersul prin frig e indulcit de prezenta Lui cu gandul la o cana de ceai bauta la sosire.

Leave a Reply

